2022/02/21

IDENTITARTEAK

 Zer da identitatea? Zertaz ari gara gure identitatea eraikitzen dugula esaten dugunean? Identitatea bat eta bakarra da? Eta beti al da berdina? Zer da identitatea edo identitartea? Tarteetan dagoena ere bada, beti ez ditugu muturrak behar, puntu batetik bestera dagoen hori ere bada. Edo izan daiteke. 

Gai sakona eta korapilatsua aste honetakoa. Hona hemen gai honetan landautako kontzeptu garrantzitsuenetakoekin egindako gurutzegrama: 

 


Kontzeptu horiek guztiak eta askoz gehiago aipatzen dituen aurreko edizioetako blog sarrera bat aukeratu beharko banu hau izango litzateke: https://hezkeh0506.blogspot.com/2021/02/gizon-emakume-kartzela-gainditzeko.html (Gizon-emakume kartzela gainditzeko, hezkidetza)

Asko gustatu zait post horren izenburua. Izan ere, batzuetan gorputza kartzela bihur liteke, eta hezkidetzak baliabideak eman behar ditu bai kartzela horretatik ateratzen laguntzeko, baita kartzelarik egon ez dadin bidea egiteko ere. Edo kartzelak guztiz desagertzeko.  Bestalde, asko gustatu zaizkit blog sarreran erakutsitako testigantzak, pentsarazteko baliagarriak. 

Bide horretan, sentsibilizaziorako baliagarria izan daitezkeen bi gida hauek gomendatu nahi dizkizuet. 

- https://www.igualdadnavarra.es/imagenes/documentos/-236-f-es.pdf (SEXU- ETA GENEROANIZTASUNARI BURUZKO OINARRIZKO GIDA)

- https://drive.google.com/file/d/1oXyWY7gznd_gJNCWRsJlnyMCA-Ugi5Wn/view (Sexu aniztasuna eta familia berriak)

 



- Pikara magazineko audio hau ere bai: https://www.pikaramagazine.com/2019/02/sexu-eta-genero-aniztasuna-hezkuntza/ 

- Azkenik irakurketa hau: 




Azkenik, nire ustez hau guztia ikastetxean/jendartean lantzeko erronketako batzuk honakoak dira:

- Formazioa ematea hezkuntza komunitateko partaide guztiei

- Ikastetxeetako lanketa berezia

- Errespetuzko eta zaintzako jarrerak bultzatuko dituen giroa sortzea

- Eskola espazio segurua bihurtzea era guztietako identitateak garatzeko

- Hezkidetza plan integral bat egotea, identitate aniztasunaren bidean pausuak emango dituena

- Material didaktikoetan eduki hauek txertatzea


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina