2016/11/28

Hezkidetzaren marko legala

HEZKIDETZAREN MARKO LEGALA

Aste honetako irakurgaian ikusi dugun bezala baditugu gure inguruan emakume eta gizonen arteko berdintasuna sustatzeko eta bermatzeko hainbat lege eta hezkuntza prozesuari arretaz begiratzen diotenak, hezkuntza eremua oso garrantzitsua bait da pertsonen bizitzarako prestakuntzan; hezkuntza eremuan eragile hezitzaile guztiak inplikaturik  daude.

 Symbaloo batean jasota daude kronologikoki euskal hezkuntza sistemako legeria eta bertan agertzen den oinarrizko lege bat Euskal Eskola Publikoaren Legea da: “Irakasten denaren hezkidetzazko izaera bermatu behar da”.



Historian zehar berdintasunaren inguruko Legediak onurak ekarri dituela garbi dago eta  lege hauei esker aurrerapen asko eman badira ere, oraindik parekotasun erreala lortzeko bide luzea dago. Legeak hainbat teoria indartzeko argumentu bilakatzen dira, lagungarri dira, baina ez nahikoak. Nire ustez oraindik berdintasun errealaren bidean dagoen erronka nagusia  gizartearen formakuntza eta kontzientziazioa da, emakumeen eta gizonen berdintasuna ia-ia lortuta dagoenaren ustea oso zabalduta bait dago eta  ez dago estatistiketara jo besterik hori horrela ez dela ikusteko (lan merkatuari buruzkoak, partaidetza soziopolitikoa, emakumeen aurkako indarkeria, …). Oraindik gizarte patriarkatu baten bizi gara eta androzentrismoak eta sexismoak pil-pilean jarraitzen dute. Mendebaldeko herrialdeetan nabariagoak dira legedi hauek, izan ere, garatu gabeko herrialdeetan gu baino egoera larriagoan daude.

 Honez gain legeak paperan idatzita gelditzen dira eta nahiz eta eragile politiko guztien adostasuna jaso, ez du ezertarako balio ez badira legeak bideratzeko neurriak hartzen , baliabideak ipintzen eta pertsonen konpromisoa lortzen.


Hezkuntzaren alorrera joanda, esan behar dut eskola eremuan muturreko kasuak aztertzera behartuta daudela, baina bestelako genero indarkeria sinbolikoetan, curriculumaren eraldaketa, ezkutuko curriculumaren hausnarketan, material didaktikoaren azterketan eta irakasleon formazio progresiboan, adibidez, desoreka handiak daude. Legeak berdintasuna aldarrian jartzen duen arren, genero berdintasuna balore gisa ez dugu barneraturik eskola komunitatean eta erresistentziak handiagoak dira jarrera hezkidetzaileak baino. Beraz, eskola eremuan ere lan taldearen sentsibilizazioa landu beharra dagoela uste dut (sentsibilizazio guneak indartuz eta formazio saioak eskainiz), begirada hezkidetzailearen garrantziaren kontzientzia esnatzeko.


            Aztertu ditugun lege guztietatik honako hau aukeratu dut esanguratsua egin zaidalako: Emakumeen eta Gizonen Berdintasun eraginkorra lortzeko Lege Organikoak (2007ko martxoaren 2a) 24. artikulua.





iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina