2017/11/22

Legedia ezagutu eta hezkidetza bultzatu!

Legeak herritarrok bete behar ditugun arauak dira. Hauek egoteak badu bere garrantzia, gizartean burutzen diren jarduerak arautzen baitituzte; momentu oro zuzentasuna eta ordena mantenduz. Hala ere, egia da, gai batzuen inguruan, askotan ohiturek legeek baino indar gehiago izan ohi dutela eta horren ondorioz, azken hauek bertan bera gelditzen direla.

Azken urteotan, euskal hezkuntza sisteman gizon eta emakumeen arteko aukera berdina sortzeko hainbat lege jarri dira martxan. Azken finean, eskola gizarteratzeko espazio pribilegiatua da eta garrantzitsua da bertan hezkidetzaren inguruan lanean hastea, gizon eta emakumeen berdintasun eraginkorra sustatuz. Horregatik, hezkuntzaren helburu orokorra “irakasten denaren hezkidetzazko izaera bermatzea” izango da. Gaur egun indarren dagoen curriculumean, hau da, Heziberri 2020 Planaren Curriculum dekretuen xedapen orokorretan behintzat, ondokoaz hitz egiten digute: Bizialdi osorako oinarri sendoak ezarri, estereotipoak eta ezarritako ereduak gaindituz, beren bizitzak zentzuz gida ditzaten, beren helburuak hauta ditzaten, beren aukeren, egungo eta etorkizuneko premien eta pertsonak artatzearen ardura har dezaten, eta gizartean txerta daitezen, modu aktiboan, kritikoan eta arduratsuan parte hartuz eta beren nortasuna osoki garatuz. Baina, behar bezala betetzen al da hau ikastetxe guztietan? Estereotipoak gainditzearen alde zerbait egiten al da?

Aurreko urteko sarrerak irakurtzen aritu ostean, Maite A. S-ren sarrera gomendatzea gustatuko litzaidake. Bertan hezkidetza eta marko legalaren inguruan egindako hausnarketarekin bat etortzeaz gain, interesgarria iruditu zait, “Eskola mistotik hezkidetzara jauzi egiteko garaia” izeneko artikulua partekatu izana. Bertan aipatzen den bezala, oraindik ere detaile txiki askok (erabiltzen diren marrazkiak, materialak…) erakusten dute berdintasuna ez dela errealitatea. Hori honela izanik, argi dago oraindik, hezkidetzaren alde egiteko ugari dagoela.


Hezkidetzaren inguruko legediak aztertu ostean, EAEko Emakumeen etaGizonen Berdintasunerako VI. Plana iruditu zait esanguratsuenetako bat. Izan ere, oso garrantzitsua iruditzen zait plan honekin lortu nahi dena. Hau da, euskal erakunde publiko desberdinek emakumeen eta gizonen arteko berdintasunaren kontuetan sustatu behar dituzten lan ildoak ezartzea, benetako berdintasunean aurreratzea lor dezagun, bai ekonomia, kultura, gizarte-bizitzaren, bai bizitza politikoaren esparru guztietan.

Aste honetan aztertutako lege horien bidez, esan daiteke, hezkidetzaren ideia zabaltzea lortu dela; batez ere, hezkuntzaren esparruan. Gaur egun, bertako profesional gehienak kontzeptu honen berri dakite. Hala ere, aurretik aipatu bezala, oraindik honen ibilbidea luzea delakoan nago. Askok hezkidetzaren alde egin behar dela aipatzen duten arren, ondoren honen induruko ezer gutxi egiten da; konpromiso falta dagoela nabari da. Hori honela izanik, berdintasun errealaren bidean dauden bi erronka aipatzekotan ondorengoak aipatuko nituzke:
  • Hezkidetzaren eta honen legediaren inguruko kontzientziazioa gizarteko esparru guztietara hedatzea, formakuntza ahalbidetuz.
  • Hezkidetzaren inguruko ideiak paperean jasotzeaz gain, honen inguruko ekintzak antolatzea eta horretarako konpromisoa agertzea. Horrekin batera, egunerokotasunean nabarmentzen diren genero estereotipoak deuseztatzeko ekintzak burutuz eta baliabideak eskainiz. Aipatzekoa da esaterako, Nafarroan martxan jarri duten Skolae berdin bidean programa.

-           



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina