2017/11/22

HEZKIDETZAREN MARKO LEGALA:
MARKO TEORIKOTIK ALDE PRAKTIKORA
                
Era teorikoan esan genezake, EAEn dagoeneko badaudela lege markoari begira behar beste tresna hezkuntza hezkidetzaile bat aurrera eramateko. Nafarroan, azken urte parean gobernua berriak aurrera eramandako lege berrien onarpenari esker, badago hezkuntza hezkidetzaile bat aurrera eramateko oinarrizko lege marko bat. Hala ere, legedia sorta hau izan arren, alde praktikoan muga eta oztopo ugari egon daitezke, ezta zenbait kasutan, kontraesanez beteriko egoerak ere ager daitezke.

                Heziberri 2020ko txostenean adibidez, eskola inklusibo baterantz joateko nahia adierazten da. Nola da posible eskola inklusibo baterantz joatea sare publikoan jada ikasleen segregaketa gero eta nabarmenagoa baldin bada?

“eskola inklusiboaren planteamenduan sartzen da aniztasun horren errekonozimendu-faltaz kontzientzia hartzea, genero-arrazoiengatiko gizarte-presioez eta bazterketez jabetzea, eta diskriminazio-egoerak erregulatzea”


                Aldi berean, gorputzaren zentzumenen bitartez esperimentatutako plazerra aipatu egiten da. Plazerraren lanketa hori sexologian egiten diren tailerrekin lotuko nuke. Hezkuntza zentro erlijioso batean, benetan bateragarria al da sexu askapenarekin loturiko lanketa bat zentroaren berezko filosofiarekin?

“…nork bere burua zaintzea kalte fisikotik babesteko, gorputzaren zentzumen guztien bitartez esperimentatzeko plazera bilatzea, gorputzaren mugak eta ahalmenak ezagutzea eta onartzea, eta norberaren gorputzaren irudiarekin eta sexu-nortasunarekin pozik egotea”

                Legedia aproposa iruditu arren, inpresioa daukat badirela hainbat zalantzazko elementu, horien inguruan azterketa sakona egin beharko genukeena. Hezkidetzari begirako legedia agian osatua dago, baina horrek agian ez du zertan era praktikoan hezkuntza hezkidetzaile bat ekarri behar. Hezkuntzatik kanpoko sektoretan bere aplikagarritasuna ikusteke dago, eta arlo pribatuan , nola ez, ez luke eraginik izango.

Hezkuntza hezkidetzailea lortzeko asmoz egon daiteken beste erronka bat, irakasleen eta bestelako langileen jardunean egon daiteke. Maite Elorzak aipatutako esaldi honekin geratuko naiz, esaten nabilena ulertzeko estrategikoa izan daitekeelakoan:

Irakasle izateko formazio akademikoa eskatzen da, baina hezitzaile izateko bestelako formazioa ere behar da.

Hezitzaile izateko beraz, hezkidetza inguruko prestakuntza beharrezkoa da, duda barik. Baina formazioa izateaz gain, INPLIKAZIO bat egon behar da derrigorrez.






iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina