HEZKIDETZAREN MARKO LEGALA:
MARKO TEORIKOTIK ALDE PRAKTIKORA
Era
teorikoan esan genezake, EAEn dagoeneko badaudela lege markoari begira behar
beste tresna hezkuntza hezkidetzaile bat aurrera eramateko. Nafarroan, azken
urte parean gobernua berriak aurrera eramandako lege berrien onarpenari esker, badago
hezkuntza hezkidetzaile bat aurrera eramateko oinarrizko lege marko bat. Hala ere,
legedia sorta hau izan arren, alde praktikoan muga eta oztopo ugari egon
daitezke, ezta zenbait kasutan, kontraesanez beteriko egoerak ere ager
daitezke.
Heziberri
2020ko txostenean adibidez, eskola inklusibo baterantz joateko nahia adierazten
da. Nola da posible eskola inklusibo baterantz joatea sare publikoan jada
ikasleen segregaketa gero eta nabarmenagoa baldin bada?
“eskola inklusiboaren planteamenduan sartzen da aniztasun
horren errekonozimendu-faltaz kontzientzia hartzea, genero-arrazoiengatiko
gizarte-presioez eta bazterketez jabetzea, eta diskriminazio-egoerak
erregulatzea”
Aldi berean, gorputzaren
zentzumenen bitartez esperimentatutako plazerra aipatu egiten da. Plazerraren
lanketa hori sexologian egiten diren tailerrekin lotuko nuke. Hezkuntza zentro
erlijioso batean, benetan bateragarria al da sexu askapenarekin loturiko lanketa
bat zentroaren berezko filosofiarekin?
“…nork bere burua zaintzea kalte fisikotik babesteko, gorputzaren zentzumen guztien bitartez
esperimentatzeko plazera bilatzea, gorputzaren mugak eta ahalmenak
ezagutzea eta onartzea, eta norberaren gorputzaren irudiarekin eta
sexu-nortasunarekin pozik egotea”
Legedia
aproposa iruditu arren, inpresioa daukat badirela hainbat zalantzazko elementu,
horien inguruan azterketa sakona egin beharko genukeena. Hezkidetzari begirako
legedia agian osatua dago, baina horrek agian ez du zertan era praktikoan
hezkuntza hezkidetzaile bat ekarri behar. Hezkuntzatik kanpoko sektoretan bere
aplikagarritasuna ikusteke dago, eta arlo pribatuan , nola ez, ez luke eraginik
izango.
Hezkuntza
hezkidetzailea lortzeko asmoz egon daiteken beste erronka bat, irakasleen eta
bestelako langileen jardunean egon daiteke. Maite Elorzak aipatutako esaldi
honekin geratuko naiz, esaten nabilena ulertzeko estrategikoa izan
daitekeelakoan:
Irakasle izateko formazio
akademikoa eskatzen da, baina hezitzaile izateko bestelako formazioa ere behar
da.
Hezitzaile izateko beraz,
hezkidetza inguruko prestakuntza beharrezkoa da, duda barik. Baina formazioa
izateaz gain, INPLIKAZIO bat egon behar da derrigorrez.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina