2020/12/21

KOMUNIKAZIO HEZKIDETZAILERANTZ!

Hizkuntza eta komunikazioa gaia honetan, konturatu naiz euskera hizkuntza ez sexista izan arren, gure pentsamendua oraindik sexista da, genero estereotipoetan erortzen den pentsamendua daukagulako. Hala ere, gaiari esker, nire hizkeran begirunea jartzeko baliagarria izan zait, eta nire hizkera zein pentsamendua gero eta hezkidetzaileagoa bihurtzeko.

Gaiarekin jarraituz, EMAKUNDEk 2008an argitaratutako Hezkuntzan erabiltzeko hezkuntza-jarraibideak dokumentua hartu dut oinarritzat. Dokumentuan agertzen diren bi jarraibide hartuko ditut kontuan. Alde batetik, singularrak eta pluralak. Singularra erabiltzen dugunean, profesor, adibidez, ez ditu emakumeak kontuan hartzen eta profesora erabiltzen badugu, ordea, ez ditu gizonak aintzat hartzen. Hori dela eta, plurala erabiltzea gomandatzen dute. Beste alde batetik, forma generikoa. Azken honek ez du genero markarik, beraz, alumnado edo profesorado hitzak, emakumeak zein gizonak barnebiltzen ditu.

Aurreko urteko POST hau aukeratuko dut, hizkuntza inklusiboaren inguruan mintzatzen da. Horretaz gainera, adierazten du hizkuntzen itzulpenei buruzko ondorio batzuk txertatu ditu, horien artean, nahiz eta itzultzaile kopuru handiagoa izan emakumeena gizonezkoena baino, itzultzaile ezagunenak gizonezkoak dira.

Azkenik, hezitzaileek zein jendartean dauden ERRONKEN artean hauxe da nire ustez, garrantzitsuena:

  • Txikitatik barneratu ditugun ideiak zein edukiak aldatzea zaila da. Gainera, sistema heteropatriarkalak horiek biziratutea eta erreproduzitzea du helburu, beraz, horien kontra egitea ez da erreza.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkin bat