2022/10/07

SARE SOZIALAK BETI EGON DIRA

Iruditzen zait unitate honetako lanean nahitaez lotuta egon behar ez duten bi gai jorratu ditugula:

- Teknologiaren esparruan dagoen genero-aldea

- Sare sozial digitalen azterketa eta horrek gizartean duen eragina (batez ere gazteengan)

Lehenengo gaiari dagokionez, teknopolitikaren kontzeptua azpimarratuko nuke, baita emakumeok, eten digitalaren ondorioz, etorkizuneko munduaren eraikuntzatik kanpo geratzen ari garela analisia ere (mundu horretan teknologiek, batez ere informaziokoek, funtsezko zeregina izango dute). Ez bakarrik emakumeak, baita beste subjektu minorizatu asko ere.

Sare sozial digitalen azterketari eta haien eraginari dagokionez, hainbat ideia nabarmenduko nituzke:

- Errealitatearen eta birtualtasunaren arteko lotura eta horrek harremanetan eta emozioetan duen eragina.

- Sare sozialen ahalmen eraldatzailea eta haien mugak

- Sare sozialetan gertatzen diren indarkeria matxistak aztertzeko beharra

- Belaunaldien arteko arrakala handia, hezitzaile asko eta gazteak eremu horretan bereizten gaituena.

Ziurrenik, sinplista baino ez naiz, baina:

- Emakumeak beti egon gara etorkizuneko munduaren eraikuntzatik kanpo

- Sare sozialak beti egon dira

- Belaunaldien arteko desberdintasunak ere beti egon dira

Gai horiei dagokienez, honako hau planteatzen dut: hezitzaile feminista gisa, zein da gure rola? Nire ustez, betikoa ere bai: gazteei errealitatea kritikoki aztertzeko tresnak eta eraldatu nahi duten errealitatea eraldatzeko tresnak ematea.

Eta hau nola? Ikastaro honen zehar ikusiko dugula espero dut. Nik, eszeptikoa  nahi izan gabe, oraingoz iraultza kaleetan dagoela uste dut.



1 iruzkin:

  1. Edurne Aldape22/10/9 (16:45)

    Ederto laburtu duzu Jeni irakurtzen luze joan dena!
    Nik ere zuengan jarri dut esperantza ziberrera hurbiltzeko.

    ErantzunEzabatu