Gehientsuenoi, “harreman” kontzeptua entzuten dugunean,
kanpokoekin dugun hartu-emana etortzen zaigu burura. Baina, askotan, ez dugu
kontutan izaten norbanakoaren harreman-dimentsioak honen gain duen garrantziaz.
Norberak bere buruarekin harreman ona izan dezan,
autoezagutza eta autokontzeptua lantzea beharrezkoa da. Honek, geure burua
onartzea eta berarekin ongi sentitzea ahalbidetuko du. Nola izango ditugu
gainerakoekin erlazio positiboak, geure buruarekin izan ezin baditugu?
Gainerakoekin sortzen ditugun harremanak positiboak
izan daitezen, saiakerak egitea ezinbestekoa da. Ikaslearentzat ikastetxea eta,
batez ere ikasgela, bere gizarte txiki bihurtu dira, hor landuko baititu bere
gaitasunen garapena, trebetasun sozialak eta parte hartzeko eta besteekiko
errespetuzko balioak. Hori dela eta, hezitzaileok hezkuntza testuinguruko
elkarbizitza positiboa eta kalitatezkoa izan dadin lortu behar dugu; hala nola,
“Harremonak” bezalako proiektuen bitartez.
Proiektu honen zuzendaria den Asier Bagliettoren
hitzetan “prebentzio lana badago, baina ikasleei beraien lekua onartzen ez diegun
bitartean, pertsona oso kontsideratzen ez ditugun bitartean, galdetzen ez
diegun bitartean “zein dira zuen premiak?”... beraiek obeditzen ikasten dute,
eta barneratzen duten mezua da “handiagoa naizenean txikiago bat mendean
hartuko dut”. Orduan, programa eta planen bidez adabakiak jartzen ari gara,
baina muinari oraindik ez diogu heldu. Era berean, adabaki horiek oso
beharrezkoak dira.”
Ikastetxean bizikidetza lantzeko eta giro egoki bat
lortzeko, gatazken ebazpenean eta bake kulturan oinarritzen den hezkuntza landu
beharko litzateke. Horrek, eskolan aldaketa sistemiko bat sortuko luke, eta ez
soilik aldaketa kurrikular bat. Eskola testuinguruko indibiduo guztion arteko
tratu onak bermatzea premiazkoa litzateke, ikasleek harremanak era parekide
batean eraiki ahal izateko.
Tratu onen barruan, maitasunezko tratu onak aurki
ditzakegu. “Maitasun erromantikoa” kontzeptu positibotzat hartu ohi dugu,
baina, ez gara konturatzen maitasun erromantikoaren inguruan mito faltsu asko
daudela eta horiek desikasi egin behar ditugula.
Iazko edizioetako sarrerei begiradatxo bat bota
ostean, Usoarena irakurtzera animatuko nizueke. Oso interesgarriak iruditu
zaizkit “Golden programa”ren nondik norakoak eta harremanen inguruan mintzatzen
den Ernaik eginiko bideo hau:
Hauetaz gain, hurrengo lerroetan uzten dizkizuet ikasleekin
lantzeko aproposak izan daitezkeen baliabideak:
- Steilasek plazaraturiko unitate didaktikoen bilduma
- Harremanen gaia gelan lantzeko aproposak izan daitezkeen baliabideak
- Nafarroako gobernuak sortutako “Bizikidetza positiboaberdinen arteko jazarpenaren eta tratu txarren aurrean” izeneko unitate
didaktikoa
Amaitzeko, hau guztia hezkuntzan edota jendartean
lantzeko erronka nagusietako batzuk hauek izango liratekeela esango nuke:
- Ikasleen autoezagutza eta autokontzeptua lantzea,
nork bere buruarekin gustura senti dadin lortuz.
- Eskola komunitate osoa tratu onen inguruan
sentsibilizatu eta honen inguruko lanketa sustatu.
- Maitasun erromantikoaren mitoak deseraikitzea.
- Guztien arteko harremanak positiboak eta
kalitatezkoak izateko ahaleginak egitea.
- Zaintza emakumeen ardura ez dela ikustaraztea,
berdintasunezko bizikidetza bat bultzatzearren.
- Gainerakoekiko errespetua bermatzea.
Gurutzegramaren soluzioa:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina