Identitate
anitzak, gatazkak eta indarkeria matxistak landu ostean, tratu onen gaian
sakondu dugu aste honetan elkarrekin jardun eta harremanak eraikitzeko bide
positiboen bila. Konturatu gara, besteekin elkarrekintza ona izateko, lehenengo
norberak bere buruarekin harreman osasuntsua izan behar duela, zeren, nola
maitatuko dugu norbait modu egokian, lehenengo, gure burua zaintzeko gai ez
bagara? Hain erraz idatzi eta esaten den galdera honek ordea makina bat
buruhauste ematen dizkigu, besteak beste, patriarkatuak emakumeoi lehenengo
besteak zaindu behar ditugula erakusten digulako eta gizonei, zuzenean, inor
zaintzeko gai ez direla!
Tratu on,
maitasun on eta harreman on-en erdigunean ZAINTZA ipini behar dugu beraz.
Erantzunkidetasuna edo elkar ardura zaintza hori gauzatzeko bideak lirateke, hau
da, osatzen dugun giza taldea ondo egongo dela ziurtatzeko hartuko ditugun
ardura eta erabakiak.
Bereziki bat
egiten dut, ongizatearen oinarrian dauden, tratu onen etsai zuzenak
estereotipoak direla dioen ideiarekin. Aurreiritziek defentsa egoera batean ipintzen
gaituzte, ez digute uzten begiak eta belarriak adi izaten eta bestearengana
gerturatzeko oztopoak besterik ez dira. Zentzu honetan zuekin partekatu nahi nuke
adin guztietako ikasleekin (haur, gazte naiz heldu) erabili dudan eta primerako
elkarrizketa, gogoeta eta hausnarketak eragiten dituen laburmetrai hau: The
Lunch Date. Aurreiritzien gaira modu orokorrean gerturatzeko aitzakia bikaina da.
Ondoren, genero-ikuspegia gehitu beharko diogu eta maskulino – femenino eraikuntzak
inplizituki dakartzan estereotipoetaz hitz egin.
Lerro batzuk gorago azaldutako ideia nagusiekin ondorengo hizki-salda osatu dut:
Hemen doaz erantzunak, badaezpada! ;)
Joan den urteko
kideek egindako sarreren artean bat aukeratzekotan, Idoia Luzuriagaren honekin geldituko naiz. Hitz gutxitan eta labur, kritika interesgarria egiten duela iruditzen zait eta hezkidetzaren erronkak etxean jarraitasuna izan behar duenaren ideiarekin erabat ados nago!
Bukatzeko, tratu onen gaia hezkuntza
eremuan lantzeko, ondorengo erronkak planteatuko nituzke:
- Irakasleekin
autoezagutza eta autokontzeptua lantzeko tailerrak egin ikasleei trataera
egokia eman ahal izateko
- Eskolakide
guztien ongizatea bilatzen duen egitasmoa izatea
- Ikasleekin
ikastetxean pertsonekiko, gauzekiko eta inguruarekiko tratu ona sustatzeko
protokoloa osatu.
- Zaintza lanei
balioa eman eta praktikan ipini.
- Ikasleekin
maitasuna, laguntasuna eta errukia bezalako baloreak sustatzen dituzten
jarduerak egin.
- Bake eta
indarkeria eza kultura sustatu.
- Estereotipoak
orokorrean eta maskulino – femeninoarekin lotuta daudenak landu.
- Maitasun
erromantikoaren ideia desmitifikatu eta beste eredu batzuk eman.
- Elkar ardurari
balioa eman eta eredu positiboak erakutsi.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina