Tratu onak garatzea ezinbestekoa
dira hezkuntza komunitatearen harremanetarako.
Mikel Laboaren abestia burura etorri
zait irakurgai honekin: Dena kontrolpean izatekotan, bai, gurea izango zen,
baina ez zuen inoiz alde egingo, ez zen txoria izango, ez zen libre izango. Hori da gure jendarterako nahi duguna?
Harremanei buruz hitz egiten
dugunean ez du soilik pertsonen arteko
harreman dimentsioa barneratzen, baizik eta pertsona barruko dimentsioa ere barne dago. Norberak bere
buruarekin bizitza osoko une bakoitza biziko bait du. Norberak bere burua
ezagutu, errespetatu, ulertu eta maitatu behar du, izan ere, beti egongo da
berarekin, momentuoro.
Tratu onak maitasunezko tratu onak
izatea ere ahalbidetzen du. Pepa Bojo
psikologak dioenez, maitasun erromantikoa
berrikusi egin behar da. Amodio
osasuntsu bat izan behar dituen ezaugarriak hauek dira, Nafarroako Gazte
kontseiluaren esanetan: Maite izateko ikuspegi ezberdinak, autonomia,
erantzukidetasuna, enpatia, berdintasuna, ekitatea, asertzio-komunikazioa,
elkarri begirunea, askatasuna eta independentzia.
Maitasun pentsamendua zabaldu behar dela uste du Mari Luz Estebanek: "gizakia ikusteko modu bat da, baina,
horretaz gain, ordena ekonomiko, politiko eta sozial bat ere bada, gizartea
antolatzeko modu bat: elkarbizitza, taldeak, gizon eta emakumeen arteko
harremanak, helduen eta umeen arteko harremanak, hezkuntza, sozializazioa...
Hau da, bizitzeko modu bat da.
Beraz, ez da bakarrik amodio erromantikoa eta bikotea, gehiago da".
Tratu onak sustatu eta denboran
zehar irautea lortu nahi badugu, elkar
ardura sustatu behar dugu. Baina, zer da elkar ardura? "Elkar ardurako
Hezkuntza" liburuxkan horrela azaltzen da: norberak gizataldearen barnean,
eta gizatalde hori ondo ibiliko dela ziurtatzeko, ardurak banatzeko hartzen
duen erabakia da, besteak beste. Beste alde batetik, gizartearen garapen
positiboaren alde egiteko norberaren ezinbesteko konpromisoa da.
Hau guztia biltzen duen
gurutzegrama hauxe da:
Iazko ikastarokideen postak irakurriz, Usoarena
aukeratu dut. Ernaik egindako
bideo hau proposatzen du eta oso interesgarria iruditu zait.
Umeekin lantzeko material
batzuk bildu egin ditut:
- "Sin medias laranjas" bideoa
- Beldur barik-en "La otra-contigo" abestia asko gustatu zait eta ikasleekin maitasun erromantikoari buruz hausnartzeko aproposa iruditzen zait.
Hezkuntza eremuak landu beharreko erronkak hauek lirateke:
- Maitasun erromantikoa apurtu
- Norberak bere burua maitatzeko estrategiak irakatsi
- Harremanak zaintzeko konpetentziak garatu.
- Zaintza lanen garrantzia sustatu
- Tartu onen aldeko programa txertatu eta aurrera eraman
- Irakasle eta hezkuntza komunitatea formatu
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina