Badakigu identifikatzen zeintzuk diren harreman toxikoak. Orain beste
aurrerapauso bat behar dugu: nola egin harreman osasuntsuak eraikitzeko?
Asteko irakurgaian agertzen den bezala, bi harreman dimentsio antzeman
ditzakegu. Batetik, barne dimentsioa: bakoitzak bere buruarekin eraikiko dituen
harremanak eta bestalde, kanpo dimetsioa: bakoitzak beste pertsonekin
eraikitzen dituenak.
Argi dago, norberak bere buruarekin ongi egoteak, elkarbizitzan izanen
dituen harremanekin eragin zuzena izanen duela. Oreka emozionala bermatuta
badago, errazagoa izanen da pèrtsona horrek eraikiko dituen harremanak
kalitatezkoak izatea.
Eta horrek eragina izanen du ere pertsonak eraikiko dituen maitasun
harremanetan. Horrela ba, ea behingoz, maitasun erromantikoaren mitoa
deseraikitzen eta maitasun osasuntsua eraikitzen ikasten dugun!!
MAITASUN ERROMANTIKOA VERSUS MAITASUN OSASUNTSUA
|
|
Indarkeria
|
Begirunea
|
Zeloak
|
Askatasuna
|
Dependentzia
|
Independentzia
|
Menpekotasuna
|
Autonomia
|
Esplotazioa
|
Erantzukizuna
|
Beldurra/ mehatxua
|
Enpatia
|
Desoreka
|
Ekitatea
|
Sufrimendua
|
Aserzio- komunikazioa
|
HARREMAN TOXIKOA
|
ELKARBIZITZA POSITIBOA
|
Eta honekin batera askotan ikasleei egiten diedan
hausnarketa:
PERTSONAK MERKATUAREN BEHARRETARA EGOKITU BEHAR DU ALA
MERKATUA PERTSONEN BEHARRETARA EGOKITU BEHAR DUGU?
Iazko ikaskideen
artean Maite Magisteritzarena aukeratu dut
Honetan agertzen
diren irudiak eta hausnarketa gustatu zaizkit
Hezkuntzan edo jendartean lantzeko erronken artean hainbat puntu aipatuko
nituzke:
-
Lehenengo
eta behin, eskolak berdintasunean ez duela hezten, horretaz ohartu. Askotan, modu
naturalean, hau da, oharkabean, eskolak sistema partialkalen genero
estereotipoak errepikatzen ditu. Beraz, hau izanen litzateke lehenengo puntua,
eskola ez dela berdintasunerako esparru segurua aitortu.
-
Harremanak
era parekidean eraikitzeko konpetentziak garatu, eta honekin batera
menpekotasunean oinarritutako harremanak identifikatu, hauen azterketa kritikoa
bultzatu eta pertsonen arteko harreman positiboak eraiki.
-
Garapen
pertsonalerako konpetentzia garatu: berdintasunean, begirunean, askatasunean,
elkartasunean, konpromisoan, erantzukizunean... oinarritutako bizitza proiektua
eraikitzen lagundu.
-
Zaintzari
eta zaintzari lotutako lana balioetsi eman: hau da, erosketak eta bazkariak
prestatzea familiarentzako, etxea garbitzea eta txukun mantentzea, arropa
garbitzea, gaixoak zaintzea... Ezkutuko lan horiek gabe gizarteak ezingo
lukeela aurrera egin bistaratzea.
-
Aitatasun
eredu berriak ezagutzea eta bistaratzea, aitatasun positiboari balio emanez.
-
Norberaren
ongizatea lortzeko behar diren konpetentziak bilatzen lagundu eta horrela, bere
inguruarekiko (jendartea, harreman ekonomiko eta sozialak, natura, ...)
ongizatea sustatzen bultzatu. Harreman positiboak, osasuntsuak eta
aberasgarriak helburu.
HAU DA, BETI PERTSONAK ETA NATURA ERDIGUNEAN
Ikasleekin lantzeko aproposa
izan daitezkeen baliabide eta bideo hauek partekatu nahi dizkizuet:
Ekilikua
Steilasek hainbat unitate didaktiko
plazaratu ditu:
Asteko
hizki-salda:
Hurrengo arte lagunak
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina