2018/03/26

TRATU-ONAK: PERTSONAK ERDIGUNEAN





Badakigu identifikatzen zeintzuk diren harreman toxikoak. Orain beste aurrerapauso bat behar dugu: nola egin harreman osasuntsuak eraikitzeko?

Asteko irakurgaian agertzen den bezala, bi harreman dimentsio antzeman ditzakegu. Batetik, barne dimentsioa: bakoitzak bere buruarekin eraikiko dituen harremanak eta bestalde, kanpo dimetsioa: bakoitzak beste pertsonekin eraikitzen dituenak.

Argi dago, norberak bere buruarekin ongi egoteak, elkarbizitzan izanen dituen harremanekin eragin zuzena izanen duela. Oreka emozionala bermatuta badago, errazagoa izanen da pèrtsona horrek eraikiko dituen harremanak kalitatezkoak izatea.




Eta horrek eragina izanen du ere pertsonak eraikiko dituen maitasun harremanetan. Horrela ba, ea behingoz, maitasun erromantikoaren mitoa deseraikitzen eta maitasun osasuntsua eraikitzen ikasten dugun!!


MAITASUN ERROMANTIKOA VERSUS MAITASUN OSASUNTSUA

Indarkeria
Begirunea
Zeloak
Askatasuna
Dependentzia
Independentzia
Menpekotasuna
Autonomia
Esplotazioa
Erantzukizuna
Beldurra/ mehatxua
Enpatia
Desoreka
Ekitatea
Sufrimendua
Aserzio- komunikazioa

HARREMAN TOXIKOA


ELKARBIZITZA POSITIBOA







 Bestalde, nire gaiarekin lotuta (Ekonomia), Ekofeminismoaren kontzeptua erabat garrantzitsua iruditzen zait eta Amaia Pérez Orozcoren hitzak oso aproposak: konturatu behar dugu ekonomia badagoela merkatutik kanpo, lan asko daudela dirurik mugitzen ez dutenak, ordaintzen ez direnak, baina bizitzarako beharrezkoak. Gauza bat da merkatuak bizitzari eragitea eta beste gauza bat bizitza merkatuen bidez ulertzea eta antolatzea...”

Eta honekin batera askotan ikasleei egiten diedan hausnarketa:
PERTSONAK MERKATUAREN BEHARRETARA EGOKITU BEHAR DU ALA MERKATUA PERTSONEN BEHARRETARA EGOKITU BEHAR DUGU?












Iazko ikaskideen artean Maite Magisteritzarena aukeratu dut

Honetan agertzen diren irudiak eta hausnarketa gustatu zaizkit




Hezkuntzan edo jendartean lantzeko erronken artean hainbat puntu aipatuko nituzke:

-          Lehenengo eta behin, eskolak berdintasunean ez duela hezten, horretaz ohartu. Askotan, modu naturalean, hau da, oharkabean, eskolak sistema partialkalen genero estereotipoak errepikatzen ditu. Beraz, hau izanen litzateke lehenengo puntua, eskola ez dela berdintasunerako esparru segurua aitortu.
-          Harremanak era parekidean eraikitzeko konpetentziak garatu, eta honekin batera menpekotasunean oinarritutako harremanak identifikatu, hauen azterketa kritikoa bultzatu eta pertsonen arteko harreman positiboak eraiki.
-          Garapen pertsonalerako konpetentzia garatu: berdintasunean, begirunean, askatasunean, elkartasunean, konpromisoan, erantzukizunean... oinarritutako bizitza proiektua eraikitzen lagundu.
-          Zaintzari eta zaintzari lotutako lana balioetsi eman: hau da, erosketak eta bazkariak prestatzea familiarentzako, etxea garbitzea eta txukun mantentzea, arropa garbitzea, gaixoak zaintzea... Ezkutuko lan horiek gabe gizarteak ezingo lukeela aurrera egin bistaratzea.
-          Aitatasun eredu berriak ezagutzea eta bistaratzea, aitatasun positiboari balio emanez.
-          Norberaren ongizatea lortzeko behar diren konpetentziak bilatzen lagundu eta horrela, bere inguruarekiko (jendartea, harreman ekonomiko eta sozialak, natura, ...) ongizatea sustatzen bultzatu. Harreman positiboak, osasuntsuak eta aberasgarriak helburu.

HAU DA, BETI PERTSONAK ETA NATURA ERDIGUNEAN








 Ikasleekin lantzeko aproposa izan daitezkeen baliabide eta bideo hauek partekatu nahi dizkizuet:

 Ekilikua



Steilasek hainbat unitate didaktiko plazaratu ditu:


Asteko hizki-salda:


 




Hurrengo arte lagunak














iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina