2018/03/25

TRATU ONAK.....NI


Tratu onak harremanetan pentsatzean besteekiko erlazioak etortzen zaizkit begira. Gertukoak, lagunak, familia…. Eta amaieran Ni neu.
Hausnarketa zabala eta sakona nabil honen inguruan egiten. Kosta egiten baitzait nitaz arduratzea, entzutea eta zer nahi dudan jakitea. Erreza egiten zait besteen lekuan jartzea, zer nahi duten antzematea eta hori lantzea. Zer gertatzen da baina nire buruaz ari naizenean?
Jasotako hezkuntza izan da, baina ez naizela horrekin konformatu!!
Autokontzeptua eta autoezagutza. Ez da erreza de repente dena berehala egitea. Konturatu naiz, eta orain lantzea tokatzen da. Horretan ere, buelta asko ari naiz ematen.
Nola ezagutu? Ze tresna daude nire inguruan hori lantzeko eta sentsazio txarrak ez izatea (berekoia sentitu gabe).
Ondo ezagutu behar garela diogu, baliabideak ezagutu eta gu geu entzun, errespetatu…. Nola egiten da hori? Nola apurtzen da betidanik mugitzeko jarrerak?
Ez da erreza, eta horretan ere denbora eta espazioa behar dugula uste dut.
Era berean, haur txikiekin lan egiteak gauza errazten dituela sentitzen dut. Beraiengan isalatzen gelditzen naizelako, emozioak direlako. Feed backa berehalakoa delako. Bide polita da ni neu ezagutzeko ere. Gauza txikienetatik hasten naizelako.

Eskolan bizikidetza, hezkidetza eta gatazken ebazpena landu beharko genuke txikitatik helduak izan arte. Eskola komunitatea sortzen dugun pertsona gutzien arteko tratu onak bermatzea izan beharko litzateke eskolako beharra sortzen diren harremanak parekideak izan daitezen.

Maitasun erromantikoaren kontzeptua desestrukturatu, desikasi eta anulatu beharko genuke. Helduok banan banan landu beharko genuke, hau da, desikasi gure ikasleei beste maitasun mota batzuk eraiki ditzaten.
https://www.youtube.com/watch?v=fvSKkfCPpVc ikasle batzuk egindako antzelan honekin topatu naiz ere. Gauza asko aldatuko nituzke, eta landu ditugun gazuak kontuan izanda gero akaso ez zen adibiderik egokiena izango. Baina uste dut eginez gauzak egiten ikasten ditugula. Oso iniziatiba polita baita mezua bera ere. Eginaren eginez kontzienteak izango gara egiten ditugun akatsaz, baina argi dago ekin, egin eta akzioarako bidea bide zilegia dela.
Aurreko urtetako Ana. A-ren mezua irakurri eta berak jarritako bideoa asko gustatu zait.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina