2020/03/15

TRATU ONAK: ONGIZATEAREN OINARRI ETA PREBENTZIO TRESNA

Gaiari buruzko hausnarketatxoa eginez, BE FUNKY aplikazioa erabiliz ondorengoa sortu dut:

 Bai, hala da: TRATU ONAK ONGIZATEAREN OINARRI. Eta zer dela eta pizza baten barruan? Konparazio xume bat egiteko, alegia, pizza on bat egiteko ezinbestekoa da orea, kasu honetan ongizate egokia sortzeko, ezinbestekoak dira tratu onak.

Bestalde, aurreko edizioetako bat aukeratzekotan, #ItziarIrigoienen posta aukeratu dut. Beti bezala, izenburuak atentzioa eman dit, baita leloak ere. Horrez gain, ederto garatu du eta baliabide interesgarriak partekatu ditu. Hor doakizue:

Tratu onak lantzeko hainbat material dugu, bai hezkuntza mailan, bai jendartean lantzeko:


STEE-EILAS



 NAFARROAKO GOBERNUA



















Bestalde, BIZIKASI EKIMENEAN, 5-6 LHko ikasleei zuzendutako azken blokean, alegia, GURE ARTEAN ONDO KONPONTZEN blokean, TRATU ONEI erreparatzen zaie, behinik behin. Horra hor ebaluazio irizpide, lorpen adierazle eta helburuak:



Helburuak

  • Tratu onak eta tratu txarrak bereiztea
  • Tratu onak praktikatzea.
  • Elkarren arteko zaintzaren ardura hartzea.
  • Garapen morala garatzea.
  • Eskubideak defendatzea eeta salatzea bereiztea
  • Ongizate kolektiboa lortzeko erantzukizun eta konpromiso indibidualaren zein kolektiboa garatzea.
  • Taldean “gu”aren kontzientzia positiboa lantzea.
  • Harremanak erregulatzea.

Ebaluazio irizpideak

  • Errespetua
  • Lankidetza
  • Kritikotasuna
  • Enpatia
  • Berdintasuna
  • Konpromisoa
  • Elkartasuna

Lorpen adierazleak

  • Parte hartzen du dinamiketan
  • Tratu onak eta tratu txarrak bereizten ditu
  • Tratu onak praktikatzen ditu
  • Elkarren arteko zaintzan ardura hartzen du.
  • Badaki eskubideak defendatzea ez dela salatzea.
  • Konpromisoa hartzen du ongizate kolektiboa bultzatzeko.
  • Taldekidea sentitzen da
  • Taldean harreman onak ditu
  • Badaki jazarpenari aurre egiten ez dionean konplize bihurtzen dela.

Irakuragaiko ondorengoarekin geratzen naiz:
  • Hezkuntzaren erdigunean zaintza ​jartzea proposatzen dute Baglietto eta        Mendizabalek: ​gaur egungo hezkuntzak emaitzetan oinarritutako ikasteko modua lehenesten du eta badakite eurek bultzatu nahi duten ereduak –zaintza erdigunean jarriz–talka egingo lukeela sistema horrekin, pertsonaren garapen osoa aldarrikatzen baitute, eta arreta pertsonak dituen behar guztietan (zaintza, harremanak, emozioak, alderdi soziala…) jartzea:
     “​ Pertsona erdigunean jartzen badugu, berarengan konfiantza baldin       badugu eta ikasten laguntzen badiogu, pertsona hori bere bidea egiteko gai izango da. Kasu horretan emaitzak ere hobeak izango dira, hobeto sentitzen delako, konfiantza  daukagulako bere gaitasunetan, eta ikas-prozesuaren ardura ere berea izango delako. Egungo exijentziak eta kontrolak zenbaitetan pertsonaren dimentsio osoa galtzea dakar, eta egoera horretan pertsona ondo sentitzen ez bada, emaitzak ere okerragoak izango dira”. 
     INDARKERIA MATXISTA NERABEZAROAN: TRATU ONAK PREBENTZIO TRESNA. 2.jardunaldia. Ondorioak eta balorazio orokorra klown ikuspegitik-BEATRIZ EGIZABAL OLLOKIEGI-

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina