2020/03/15

BIDEAN GAUDE, ONGIZATEA



Edurne Mendizabalen eta Axi Bagliettoren esaldiak, oro har gure gizartean dauden harreman sozialen aipamenak egiten ditu. Baina gure ikasleek euren artean dituzten harremanei aplikatu nahi nieke, irakasleak gure artean ditugu eta irakasleak ikasleekin. Tratu onak konstante bat izango diren gizarte bat nahi badugu, gure harremanak plazerrean eta zaintzan oinarrituta egin beharko genituzke, geure buruarengandik hasita.


Horregatik, baliabide horiek Lehen Hezkuntzako ikasleekin gelan lantzeko aurkeztu nahi nituzke.


Hobeto musutxu bat
Errioxako gida honetan zeharka aplikatzen dira prebentzioa, hezkuntza edo autoestimu, berdintasun eta elkarrizketa bidezko gatazken konponbiderako jarrerak sustatzea bezalako kontzeptuak. Tresna horiek txiki-txikitatik erabili behar dira, errespetuaren, tolerantziaren eta indarkeriarik ezaren balioak barneratu eta bereak egin ditzaten. 

Gai hau jorratzen duen ipuina klaseko lagunak da. 


Infografia hau ere gehitu nahiko nuke, non tratu onak lantzeko hartu behar diren jarreren eskema den.



Eta, amaitzeko, hiru aukera horiez gain, abesti hau erabil genezake ikaskuntzak modu ludikoagoan indartzeko

Aurreko ediziotik oso interesgarria iruditu zait JoseManuel Palaciosek ikasleekin lan egiteko proposatzen duen gutuna. Baita gure ikasleentzat izan behar dugun erreferenteari buruz duzun iritzia ere.


Gure gizartean eta hezkuntzan lan egiteko erronkei dagokienez, honako hauek izendatuko nituzke:
1.- Nola sartu tratu onak gure zentroetan. Nire ustez, gizartearen eta, jakina, gure irakasleriaren egiteke dagoen gaietako bat da.

2.- Maitasun erromantikoaren tratamendua. Jarraitu egiten dugu Disneyren ipuinak ikasleei erakusten, jarraitu beharreko eredu gisa. Horietan erromantizismoari ematen zaion tratamendua kaltegarria da, baita irreala ere, gure gizartearentzat; izan ere, neurri handi batean, emakumea gizonaren mende jartzen jarraitzen dugu.

3.- Emozioak lantzea edo, hobeto esanda, emozioen kudeaketa eta horiek generoen arabera ez bereiztea, tailer desberdinetatik erakartzen baititu.

4.- Bizikidetza positiboa, BIZIKASIko tutoretzen erakargarri

5.- Erantzunkidetasuna. Gure gizartean eta ikastetxeetan egiteke dagoen gaietako bat da. Hori lantzeko, komenigarria litzateke alderdi guztietan emakumeen ahalduntzea lantzea, gure bikotekideei aurre egin eta konponbideak planteatu ahal izateko, zeregin doemestikoen banaketa ekitatiboa egiteko asmoarekin (haurrak, mendeko pertsonak edo adinekoak zaintzea, etab.). Etxeko zereginak, ….) bai eta genero maskulinoari ere maskulinitate berrien tailerrak, chic-a alda dezaten.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina