2021/01/16

GUK, EMAKUMEOK!! GURE GARAIA, GURE LEKUA!


 

Duela aste batzuk herriko eskulturen hausnarketa egin nuenean burura etorri zitzaidan:   Nire inguruko estatua eta omenaldiak… Zeinen estatuak dauzkagu gure kaleetan? non daude  emakumeen omenaldiko eskulturak?

Hauxe izan zen nire behaketa eta hausnarketa: Emakumearen ohorez eskultura gutxi daude eta protagonismoa gizonak eramaten du.

Informazio gehiago lortu nahian eta emakumearen presentzia eta denboran pentsatzen, orain jo dut komunikabideetara, sare sozialetara eta udalaren webgunera. Azken honetan ikusteko herrian ze espaziotan jorratzen duen erakundeak emakumeei begira.

Ondorengoa ikusi dut: Alkatea emakumea dela aipa dezaket. Bada Barakaldoko 1.emakumea alkate andrea dena. Jarraitzeko Berdintasuneko Plana badago berreginda. Pausoak egiten ari dira: Emakumeekin herriko leku arriskutsuak diagnostikatu, seinalatu eta hobetu.  Emakumeen presentzia eta soldatak udaletxeen langileen arteko aldea diagnostikatu. Emakume-zientzialarien ekarpeneko astea burutu. Emakumeen elkarteko proiektuak garatzen laguntzeko diru-laguntza eskaini. Emakumeen bortizkeria kalera arazi eta salatu. Bidean dago erakundeak; hala eta guztiz ere, bide egokian joateko ez da ahaztu behar planaren jarraipena eta ebaluaketa egin behar dela nire ustetan dago. Era berean azken egunetan horri buruzko ahots kritikoak agertu dira komunikabide batzuetan.

Beste aldetik, argitaratutako liburuari buruzko berria luzatuko dut.  Gutxienez fokoa ipintzen da politika eta kulturan egon diren 16 emakume protagonisten artean: https://www.eldiario.es/cultura/libros/clara-campoamor-tina-modotti-carmen-alborcho-13-biografias-mujeres-explican-luces-sombras-lucha-igualdad-siglo-xx_1_6787407.html.

 Beste arloetako emakume-protagonistak ere atera behar ziren. Hurrengo bideoa laguntzen du ikusteko beste emakume-protagonistak, prostituzio-abolizioaren aldeko emakumeak. Oso interesgarria dela ustetan luzatzen dizuet.

Eta bukatzeko aukeratuko dut iazko blogaren sarrera Nagorerena da, berri txarrak esaten duena erreparatzeagatik eta lotzeagatik berdintasunaren presentziarekin: denbora…poligrafoa da. https://hezkeh0506.blogspot.com/2019/12/denbora-da-poligrafo-bakarra.html

“Berdintasunezko espazioak definitu behar ditugu eta horretarako beharrezko hausnarketak egin ondoren, aldaketak egiteko pausuak eman, proposamenak egin eta gauzatzen joan”.

Nik gehituko dut denboraren diagnostikoa ere egin behar zela eskoletan. Alde batetik kontzienteki banatu irakaslearen atentzioa eta denbora nesken eta mutilen artean. Eta bestetik neskeei ematen zaien denbora handitu eskoletan eta ikastetxeetan. Guk, emakumeok! gure garaia, gure lekua!


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina