2020/01/27

Mundurako gida: orientazio hezkidetzailea.

brujula bilaketarekin bat datozen irudiakIrakasleak:
Modu berean jarduten dugu ikasgelan? Gure genero-puntua ematen diogu gure esku-hartzeari? Gurasoak:
Etxean berdin egiten dugu gure begirada, jarrera, mandatu, isilune, adibide eta abarrekin? Mutilak eta neskak berdin hezten ditugu? Gure seme-alabengan adina igarotzeak berdintasunez jokarazten gaitu, edo, aitzitik, alderdi batzuetan gehiago eragiten dugu, gure hezkuntza-arazoen hartzailea neska edo mutila den kontuan hartuta?


Ikasleentzat indar bera al du maisu batek esaten duenak, maistra batek esaten badu?
"Familiak" kolektiboaren gizarte-pertzepzioa berdina da ikastetxe bateko zuzendaria(gizonezkoa edo emakumezkoa) bada? Baina haur baten gurasoen iritzia, ikasleen gurasoen iritzia berdina al da semearen edo alabaren klasearen buruan gizon edo emakume bat tokatzen bazaie? Susmatzen dut rolak ere hezten duela. Eta "rol" maskulinoa eta femeninoa ere hezten da.
Hau da gomendatu nahi dizuedan post-a: https://hezkeh0506.blogspot.com/2017/02/orientazioa-eta-aukera-akademikoak_59.html
Hiru alderdiri erreparatu beharko diegu, aldi berean edo elkarren segidan:
- Sexismoa diagnostikatzea edo ezagutaraztea
- Berdintasunerako hizkuntza erabiltzea
- Ordezkaritza orekatua izan dadin saiatzea
niños y niñas coeducacion bilaketarekin bat datozen irudiak
Iradokizunak eta proposamenak
- Emakumeen giza lanari buruzko erakusketak sustatzea, hainbat oroitzapen aprobetxatuz.
- Genero-indarkeria sartzea eskola-indarkeria deritzonaren prebentzio- eta zehapen-ekintza guztietan.
- Estereotipatu gabeko lanbide eta lanbideen aurkezpenarekin zerikusia duten jarduerak sustatzea, eta jarduera horiek egiten dituzten pertsona zehatzak ezagutzea.
- Emakumeen eta gizonen bizitza estereotipatu gabeak aurkezten dituzten ikus-entzunezko saioak antolatzea (filmak, film laburrak, telesailak, zatiak, bideoak …), bai gaur egungoak, bai iraganekoak, bai munduko edozein lekutakoak.
- Berdintasunari, hezkuntza afektibo-sexualari eta erantzunkidetasunari buruzko tailerrak egin daitezen sustatzea, udalen, GKEen edo horiek zuzenean ikasleekin egiten dituzten beste erakunde batzuen eskaintzak baliatuta.
- Ikastetxeetako prestakuntza-programaren bat proposatzea, gai nagusia genero-ikuspegia izanik, zenbait gairi buruzkoa, hala nola indarkeriari, osasunari, erantzunkidetasunari edo herritarren eta giza eskubideen balio demokratikoei buruzkoa.

niños y niñas coeducacion bilaketarekin bat datozen irudiakniños y niñas coeducacion bilaketarekin bat datozen irudiak

Eta azkenik bideo honekin azpimarratu nahi dut zein inportanteak diren rolak eta barneratutako estereotipoak:



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina