Orientazioa eta aukera akademikoen inguruan hausnartzeko orientazio prozesu
gisa ulertu behar dugu, ikaslearen inguruan txiki txikitandik eragile den dagoen komunitate osoaren inplikazioa duen
prozesua bat; ikaslearen etorkizunean
eragin zuena izango duena.
Beraz horra hor orientazio hezkidetzaile egoki bat bermatzearen garrantzia
ukaezina:
Orientazioak
esku hartze kontzientea eta etengabeko prozesua izan behar du, hezkuntzaren
esparru eta maila guztietan gertatzen dena, curriculumean integraturik egon eta
hezkuntza-komunitate osoaren inplikazioa duena.
“Ikasleak
orientatzea, bizitzan, ikasketetan eta lanbidean bidea aukera dezaten,
askatasuna eta aukera-aniztasuna errespetatuz eta genero-baldintzapenik gabe”.
Helburua pertsona anitzen garapen integrala lortzea da, nork bere bizitzan
zehar bere burua orienta dezan, bizitza pertsonalaren, familiarraren,
sozialaren zein profesionalaren ardura osoa onartuz.
Orientazio honetan ikasleari eskaintzen dizkiegun aukerek
eta aukera hauek erabakitzeko prozesuan indar handia jarri beharko genuke:
aukera hauek anitzak, ez sexistak, izatea behar beharrezkoa eta erabaki
prozesuetan txikitatik parte hartzaileak izatea ezinbestekoa.
Aurreko edizioetako ikastaro
kideek egindako posten artean Maite
A.rena aukeratu dut oso osatua iruditu zaidalako ORIENTAZIOA ETA AUKERA AKADEMIKO PAREKIDEAK HEZIKETA GUZTIAN ZEHAR
Positiboki esan nahiko nuke heziketan aurrera
pausoak ematen ari garela baina ezin uka dezakegu oraindik asko dugula egiteke
orokorrean eta zer esanik ez orientazio akademikoan. Datuak hor daude:
·
Aukerak
egiteko unean, zientzia eta ingeniaritza gradua (informatika barne) eta ogibide
gisa neskek baino 2,2 aldiz mutil gehiagok hautatzen dute (mutilek nahiz eta
emaitza eskasagoak izan eurengan konfiantza handiagoa dute ). Osasun 4 zientzietan, aldiz, kontrako
egoera agertzen da (PISA
2018, 133. or.).
·
Neskek
matematika eta ingeniaritza ez aukeratzeko antzematen den arrazoi nagusia
autokonfiantzaren falta da . Matematika problema baten aurrean 5 antsietatea
kudeatzeko arazoak izaten dute eta zientzialari bezala pentsatzeko eskatzen
zaienean okerrago aritzen dira (pentsa dezagun ingeniaritza eta zientziekin
loturiko esparruak direla ekonomia mugitzen duten esparruak).
·
Neskek
baieztatzen dute porrotari beldurra diotela maizago eta intentsitate handiagoz
mutilek baino.
Nire ustez orientazio
akademiko hezkidetzailea lantzeko erronka nagusiak
hauek lirateke:
Txiki txikitandik haurrak erabaki prozesuetan parte egitea.
- Nesken
ahalduntzea
- Metodologia parte
hartzaileak
- Lanbidearen
garrantzia
- Zaintzaren
partekatzea
Parte hartze prozesuetan aukera aniztasuna, ez sexista eskaintzea.
- Aukera aniztasuna
- Emakume/gizonen errepresentazio parekidea
- Irudi, hzikuntza, aukera estereotipatuak ekiditea
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina