2019/11/04

MUNDU BERRI BAT


NBEren arabera, honela definitzen da genero-indarkeria: generoan oinarritutako edozein indarkeria-ekintza, baldin eta horren emaitza izan badaiteke kalte fisiko, sexual edo psikologikoa, mehatxuak, hertsapena edo askatasunaz arbitrarioki gabetzea barne, bizitza publikoan edo pribatuan gertatzen bada "

Baina Veronica de Miguel Lukenek dioen bezala: nerabeen eta gazteen arteko genero-indarkeria hautemateak genero-indarkeria oinarritzen den pentsamoldea ere islatzen du ".

Hezkuntzan urte asko daramatzagu genero indarkeria desagerrarazteko lanean; orduan, zergatik ez da lortu? Gazteek zergatik jarraitzen dute pentsatzen bikotekidea kontrolatzea onuragarria dela?

Erantzuna estereotipoen transmisio kultural edo historikoan lor dezakegu. Horiek desagerraraztea oso konplexua dela uste da, kontuan hartuta herrialde honetako ikuspegi sozial, politiko eta, batez ere, erlijiosoaren ikuspegitik, urte askotako tradizio kulturala alde batera utzi beharko litzatekeela eta beste mundu bat eraikitzen hasi, desberdintasun sozial, politiko, ekonomiko eta abarrek lekurik izan ez dezaten. Baina horretarako, HEZKIDETZA dugu ikasleei zeregin horretan laguntzeko eta mundu berri honen transmisoreak izateko, genero-berdintasunera, arrazetara eta abarrera bideratutako balioekin … Genero-indarkeriak ez baitie erreparatzen ez arrazei, ez gizarte-klase desberdinei … Aurreko edizioan Ander Alonsok esan zuen bezala gure lurraldean soilik emakumeen% 5,7 daude indarkeria mota horren eraginpean. OMEren arabera, Europako datuei begiratuz gero, 62 milioi emakumek jasan dute indarkeria fisikoa. DARDAKARIA.

Aurrekoa kontuan hartuta, nola sor genezake mundu berri hori eskolatik? Kontuan hartuta Eusko Jaurlaritzaren hezkidetzako II. plana eta, batez ere, 8. zutabean  hemen lanean:

1.- Indarkeriaren desnaturalizazioa (ausarten kluba)

2.- Enpatia eta gatazkak bake-bideetatik konpontzea lantzea (Bizikasi)

3.- Jostailu ez-sexistei buruzko kanpainak

4.- Maskulinitate berriak
(https://hivhealthclearinghouse.unesco.org/sites/default/files/resources/22263.pdf

5.- Sare sozialak erabiltzea gazteen adibide gisa https://www.otromundoesposible.net/violencia-de-genero-en-redes-sociales /

6.- Emakumeen ahalduntzea (tailerrak aisialdiarekin eta Janire Estebanez)

7.- Mito erromantikoak haurtzarotik deskontatuz  http://www.juntadeandalucia.es/institutodelamujer/index.php/component/remository/publicaciones/libros_y_otros_recursos_de_caracter_monografico/recursos-de-coeducacion/otras/orderby,2/page,1/?Itemid=0

8.- … … … …..

Nolanahi ere, ezin dugu ahaztu Graciela Atencioren esaldia:
INDARKERIA-MATXISTAREN ZIFRA OFIZIALEK ez dute BIKTIMA guztiak berdin egiten: Datuak Ia BIKOIZTU egiten dira. "

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina