2018/01/15

GERA, GARA, GIRA... GAUDE!


Gai honek aurrerapauso berri bat ematen du emakumeen inbisibilizazio prozesuaren azterketan eta hainbat aspektu interesgarri agerian jartzen ditu: Batetik, emakumeen presentziaren desagerpena espazio publikoetan, bai gure karriketan, baita ikastetxeetan ere, espazio publikoa gizonek gizonentzako egina egon baita.

Bestetik, Gorettik aipatzen duen moduan kapitalismoa eta patriarkatuaren arteko erlazioa estua da eta hiriak kapitalismoa sustatzeko asmoz pentsatzen eta eratzen ari dira: errepide zabalak, kotxeak azkar pasatzeko, espaloi estuak, berriz oinezkoentzako (emakume, ume eta adineko pertsonak erabiltzaile nagusiak direla), gure plazak (denonen esparru publikoak) tabernen terrazek, tramankulu eta txiringito desberdinek harturik eta horretaz gain, kontsumorako komertzio handiak, auzoko denda txikiak ordezkatu dituzte.

Herriak ez daude eginak pertsonentzako, kontsumismoa bultzatzeko baizik!

Beraz, kapitalismo/ patriarkatu binomioari eko-feminismoaren bidez egin behar diogu aurre, gure herri eta hirietan esparu publikoa berreskuratuz, emakumearen presentzia ziurtatuz eta zainketa lanei, duten garrantzia aitortuz.

Irakurketak dioen moduan:
Gure hiriak diskriminatzaileak dira
Gure hiriek rolen banaketa sustatzen dute
Gure hiriak ez dira leku atseginak elkarbizitzarako edo sozializaziorako
Gure hirietako hainbat pasadizo ez dira seguruak emakumeentzako
Gure hirietako kale gehienek (%95) gizonen izenak dituzte


Honen inguruan hainbat hausnarketa proposatzen dizkizuet:



Bestalde hainbat herri eta hiritan, emakumeentzako puntu beltzak islatzen dituen mapa disenatzen ari dira. Hori dela eta, honatx, gure ikastetxea dagoen herrian burutu zen egitasmoari buruzko albistea:


  

Zizur diseña un mapa con 19 puntos peligrosos para las mujeres

Vecinas y trabajadoras del municipio han indicado las zonas donde sienten más inseguridad






Emakumearen inbisibilizazioaren inguruan, honako bideoan, Hegoaldeko Amerikako emakume indigenek jasotzen duten inbisibilizazio bikoitza ikus dezakegu: “Yo no soy María”






Eta berdintasunaren aldeko borrokak urrats positiboak ezagutarazteko, karriken izendapenen inguruan historia polit bat partekatu nahi dut zuekin:

Nafarroako Zubiri herriko ikastetxea, Gloria Larrainzar deitzen da. Gloria Larrainzar Zubiriko maistra izan da 30 urtez. Eta bai, Gloria Larrainzar bizirik dago eta ikastetxearekin elkarlanean jarraitzen du, hala nola ikastetxeko hainbat egitasmotan parte hartuz.

Pozteko kontua da, herriko ikastetxearen izena, bertan izan den maistrari emateaz gain, honek ikusi ahal izatea, ezta?





Aurreko ikaskideen artean, asko gustatu zait Maite AS-ren sarrera:


eta baita aipatu nahiko nuke Maite Elorzarena:



Ikastetxean espazioaren erabilera ez sexista lantzeko erronka nagusien artean honako hauek aipatuko nituzke:
-          Ikastetxeko espazioen diseñoa (patioak, jolasparkeak, komunak,...) aztertzea eta aukera balego aldatzea, egokia ez dela ikusten bada.
-          Jolas orduetan joku desberdinak proposatzea, bai neskak eta bai mutilak parte hartzeko
-          Ikastetxeko materiala (liburu testuak, liburuak, bideoak, kartelak...) aztertzea eta material berdinkidea proposatzea eta barneratzea klaseko egunerokoan.
-          Gelako dinamika aztertzea (nork du parte hartze gehien, nork gutxien, nolako partehartzeak, giroa, taldearen osaketa...)
-          Eredu berriak erakutsi, posiblea dela ikusteko eta ez utopia hutsa
-          Hezkuntza komunitatean kontzientzia sortu


Kontzeptu mapa baino ideien laburpen mapa:



Hiriak       BER - DISEÑATU         pertsonak bizitzeko
Karrikak          BER – IZENDATU       emakumeak bistaratzeko
                        Eskolak              BER - DEFINITU            neska mutilak berdintasunean hezitzeko
Aisialdirako denboraldiak         BER – PLANTEATU      sexismoari eta indarkeriari aurre egiteko

ESPAZIOAK, GUZTION ESPAZIOAK BIHURTZEA AHALBIDETU!
PERTSONAK BAI ALA BAI




 Hurrengo arte lagunak














iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina