2018/02/05

Etorkizuna erabakitzeko aske?





Gero eta gehiagotan galdetzen diot nire buruari, ze punturaino naizen aske nire nahiak, beharrak, gogoak, gustuak eta desirak izateko. Ze punturaino nagoen programatua hau sentitzeko, hau gustatzeko eta bestea nahi izateko.

Joera batzuk besteak baino nabariagoak direla badakit. Hots, makilatzea gustuko dut baina horren aurrean izan genezakeen debatea erraza da, emakume legez edertasun kanon bat jarraitzera bideratu nautelako eta kosifikazio prozesuaren parte ere izan naizelako. Besteentzako margotzen naizen edo niretzat izango litzateke kasu honetan debatea. Baina dagoeneko badakigu debate hori badagoela.

Baina haratago joanez gero, gustatzen zaizkidan seriek, jende aurrean hitz egiteko modua, besteekin erlazionatzeko era, gustatzen zaizkidan pertsonak edo etorkizunean egin nahi ditudan planetan, ze punturaino da nire nahi askea, eta zein da genero eraikuntzaren ondorioa?



Aste honetan nire ingurura begiratu eta errealitate askorekin topo egin dut: inguratzen nauten norbanako gehienean, heterosexualak dira, familia tradizional bat daukate edo izan nahi dute, eta beraien lana oso lotuta dago jasotako heziketarekin. Hots, emakume gehienak irakasleak, gizarte integratzaile edo hezitzaileak,  eta erizainak dira. Guztiak zaintzari edo laguntzari lotutakoak.

Badakit dagoeneko gauzak gutxika aldatzen hasi direla, irakasle eta erizainen artea esaterako gero eta mutil gehiago daude, eta ingeniari artean nesken portzentajea altuagoa da beste urte batzuekin alderatuz.



Edonola ere, egun oraindik bizi dun jendarteak, kontsumitzen ditugun komunikabideek eta egunero inguratzen gaituzten estimuluek, generoaren arabera sailkatzen gaituzte. Orain, gure eskuetan dago genero roletatik aske bizitzeko aukera berriak eskaintzea.

Beste urteetako post-ei dagokionez, honakoa hautatu dut. Asko gustatu zait idazlearen perspektiba eta ikuspuntu kritikoa.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina