2021/02/02

Orientazioa eta aukeren inguruan hausnartzen

 ORIENTAZIOA ETA AUKERA AKADEMIKOAK


Astean zehar egindako lanari buruzko hausnarketarako garaia da. 

Jarraian, emandako txostenean horrenbeste aldiz irakurri dudan hitzaren akrostikoa azaltzen dut, ORIENTAZIOA hitzaren akrostikoa:



O: OREKA
R: ROLA
I: IKASKETA
E: EMAKUNDE
N: ENPLEGUA
T: TESIAK
L: LANA
Z: ZUZENDARITZA
I: IKASKUNTZA
O: ORIENTAZIOA
A:ARLOA

 Eta honekin lotua, ihazko edizioan ikastarokide baten posta aukeratu dut: 

https://hezkeh0506.blogspot.com/2019/02/jasaten-duguna.html

Zergatik? Oso erraz irakurtzen den textua luzatu du. Bertan ideiak argi azaltzen ditu:

 HITZ POLIT GUTXIAGO ETA EKINTZA GEHIAGO, GUZTI HAU ALDATZEA ZURE ESKU ERE DAGO! 

Ikasketak generoarekin lotzearen kontra aurkezten da Patxi eta berak bezala nik ere uste dut bakoitza libre dela eta eskubidea duela nahi duena izateko eta aukeratzeko.

2.bloke hontako 6.asteko Orientazio eta aukera akademikoen gaian, esanguratsuak egin zaizkit zenbat datu: 2020ko hirugarren hiruhilabetean esaterako, gizonen aktibotasun-tasa %59.3koa izan dela, emakumeen portzentajea %50.1koa Eustat iturrian oinarrituz.

Eta zer esanik ez soldataren kasuarekin... Izan ere Euskal Autonomi Erkideko mailan emakumeek %24 gutxiago irabazten dute batez beste.

Entrepesen zuzendaritza lanpostuei begiratzen badiegu, enpresaburu-erakundeetako zuzendaritza-kontseiluetan emakumeak %20koa da zifra.

Nire erronkarik nagusienak, ondorengo irudietan erraz ikusten dira: 







iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina