2021/02/06

AUKERATU BIDEA!



Orientazioaren gaiara luzean egon gara bueltaka ematen . Hainbat hitz ipini ditut akrostikoan alde batetik, baiezkor eta proaktibitatearen aldea erakusteko eta beste aldetik, Zientzia eta Teknologia zabaltzeko.

Rosana Madariagaren blog sarrera aukera dut estrategia baliagarriak adierazten dituelako hezkidetza lantzeko eskoletan.  Eta jarritako bideoaan azpimarratzen du zein inportanteak diren rolak eta barneratutako estereotipoak:https://hezkeh0506.blogspot.com/2020/01/mundurako-gida-orientazio-hezkidetzailea.html

Hezkuntzan orientazio arlotan, nik erronka bezala, ipiniko nituzke ondorengo irizpideak, oso beharrezkoak direlako eta ia ez direlako kontuan hartzen pentsatzen dudalako.

·         Neska eta mutilen partaidetza behar dela esaten dugu baina oraindik ere ez dugu sistematikoki kontuan hartzen. (neskak espazio pribaturako eta mutilak publikorako).

·         Neskeekiko espektatibak, zaindu behar ditugu ikastetxeetan. Horrela hainbat ikerketek esaten dute.

·         Guztien kezkak, zalantzak, nahiak, proiektuak… garrantzi berekoak direla adierazten dugu baina oraindik ere neskei arreta gutxiago ematen diegu.

·         Berdintasunezko hezkuntza afektiboa garatzea. Bizitzarako afektibitatea funtsezkoa da: harreman pertsonal positibo eta eraikitzaileak izateko, gatazkak hezteko aukera bezala hartu eta bideratzeko, aurreiritzirik eta botere-borrokarik gabeko harreman afektibo-sexual pozgarriak izateko

·         Elkar ardura eta zaintza tutoretzan sartzea. Emakume eta gizonen elkarrekiko erantzukizuna oinarrizkoa da batzuk eta besteak profesio bat garatzeko aukera berdinak izatea.


Espektatibak direla eta...datuak edo ikerketaren ekarpenak egin nahi ditut: ISEI-IVEIn 2018an egin genuen EAEn gaitasun handien egoerari buruzko txostena.

https://isei-ivei.hezkuntza.net/documents/635622/1253642/Gaitasunhandiak.pdf/a6b196be-6ce2-5a56-9af1-927daeadd6e3

Hemengo datuekin ahal dugu jakin zer gertatzen den neskeen gaitasun handiekin: "Sexuaren arabera, etapa guztietan, detektatutako mutilen ehunekoa neskeena baino handiagoa da. Batxilergoan, detektatu diren mutilen ehunekoaren eta nesken ehunekoaren arteko aldea portzentajezko puntu batekoa da. Gainerako hiru etapetan, berriz, aldeak portzentajezko 26 puntu ingurukoak dira, batez beste".

 Beste aldetik eta kontuan izaten orientazioan maitasuna eta afektibitatea erronka bezala lan egin nahi dudala, luzatzen dizuet bideo interesgarria: "Coral Herrera, charla para adolescentes sobre el amor".

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina