1. “Emakumeen presentzia eta ekarpenen
inguruan ikusitakoari buruzko HAUSNARKETA egin”
Proposatutako aplikazioa erabiltzeko bi hitz
idazteko aukera izan dut soilik. Hortaz, hau okurritu zait:
https://hezkeh0506.blogspot.com/2020/12/emakumeak-ikusarazi-bai-noski-nola.html
Aukeraketaren zergatia bere azalpenen argitasunean datza
batez ere. Horrekin batera testu guztiak daukan azalpenen jarraitasuna eta
koherentzia. Hezkuntzan hezkidetzan izan duen garapena modu labur baina
didaktikoan azaltzen du. Jarraian hezkidetza ereduko hezkuntza lortzeko ditugun
erronkak azaltzen ditu. Ondoren pentazitatearen taula itsasten du. Eta azkenik,
umore onez betetako bideo bat estekatzen du. Hortaz post ezin hobea.
EMAKUME SORTZAILE BAT.
Plazaratu nahiko nuke emakume sortzaile bat. Gainera nahita aukeratu
dut sortzailea zeren eta aste honetan izan dogun irakurgaian , erreferenteak
izan diren emakumeen historia atalean, denak ziren zientzietako emakumeak.
Aukeratu dudan
emakume sortzailea, Clara Schumann, erreferente izan da musika klasikoaren
barne dagoen Erromantizismoko mugimenduan.
Konposagile hau, XIX mendekoa, garai eta latitude okerrean
jaio izan zen, dena baitzeukan kontra bere sormen griña bideratzeko. Bere testuingurua
bazen kontrakoa, guztiz ospetsua zen Robert Schumann konposagilearekin
ezkontzerakoan, bere sortzaile bidea are gehiago moztua izan zen.
Konposagile emakume honen adibidea ez da bakarra musikaren historian
zehar. Baina bai da kasu esanguratsuenetarako bat. Alde batetik, bere ibilbidea
mugatua izan zen bere genero rolak betetze horretan zituen mugeengatik. Eta bestalde
adierazgarria da ere, bere senarraren konposizioek lortu zuten izugarrizko
arrakastak ez zituela guztiz itzali Clara-ren lorpenak konposaketa mailan ez
eta musika interpreta gisa.
Hau guztia eremu
hezitzaileetan eta jendartean lantzeko erronkak?
-Ikastetxetako curriculum proiektuen berrikusketa. Historian zehar emakumeek egindako ekarpenak jasota
egon daitezen.
-Ikastetxetan erabiltzen diren materialen (testu liburuak,
apunteak,…) berrikustea eta betaurreko moreekin aztertzea, beharrezkoak ikusten
diren aldaketak bideratuz.
-Ikastetxetan dauden Hezkidetza Proiektuak egunerokotasuneko
lana bideratzeko tresna gisa erabiltzea.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina