2021/12/09

HIZKUNTZA-ZUNTZA

 



 

 

 

 

AURREKO IKASTURTEKO Ikaskide baten post-a:

 

Hurrengoko hau aukeratu dot:

https://hezkeh0506.blogspot.com/2021/01/jendarte-sexista-hizkuntzaren-erabilera.html

 

Aukeraketaren zergatiak hauexek dira: edukin interesante eta esanguratsuak. Idazkera garbia, azalpen  koherenteak, ondo oinarritutako ideiak eta proposamenak.

Aldi berean, Martak sartu dituen estekak, bideoak (Irantzu Varela-renak), aipuak,… guzti horrek interesanteago bilakatu dute post hau. Hona hemen aipua:

 “Hizkuntzak gu erabiltzen gaitu hizkuntza guk erabiltzen dugun bezainbeste”       (Robin Lakoff, 1973) 

Hizkuntza ez sexistaren GIDA bat aukeratzekotan oso aproposa iruditu zait aurreko post-ean Marta Irazokik proposatzen duena, berau hezkuntza eremura baitago bideratuta. Rebeldes de Género izenpean aurkezten den gida hau,  Irudien bidez planteatuta dago, eta gazteengan izan dezakeen eraginkortasuna oso handia aurreikusten da.

 




 

 

https://www3.gobiernodecanarias.org/medusa/ecoescuela/educarparalaigualdad/files/2021/03/rebeldes-de-geunero-3-masculinidades-2021_03_01.pdf

 

Aldi berean, eremu hezitzailean landu beharreko lehentasuneko 2 alderdi hauexek lirateke nire ustez:

-Ikastetxeko dokumentu guztietan erabiltzen den hizkuntzaren erabilera berrikusi.

-Hezkuntza komunitate osoaren hausnarketa hizkuntzaren erabileraren inguruan. Ondorioz, lan iharduera batzuk antolatu. Adibidez ikasleekin rol inbertsio jolasen bidez.

 

Azkenik, nire ustez hau guztia ikastetxean/jendartean lantzeko erronkak agian berdinak izan arren bi eremuetan lortzeko estrategiak eta batez ere lortzeko probabilitateak ez dira berdinak.

Hurrengoko erronkak izendatuko nituzke bi eremuetarako:  hizkeraren erabilpenaren auto-azterketa, hausnarketa, analisia, ondorioztatzea, …

Baina errazago ikusten dot bideratzeko Hezkuntza edo ikastetxe esparruan jendartekoan baino. Azken finean, Ikastetxe batetan ia dena dago aurretik planifikatuta eta zehaztuta dokumentuetan (Ikastetxeko Hezkuntza Proiektua, Curriculum Proiektua, Ikastetxeko Urteko Plana, Hezkidetza Proiektua, Irakasleen Formakuntza Plana,...). Hau da, behintzat aurretik heldu ahal diezaiokegu gaiari, bete behar diren ekintzak hezkidetzako eremura bideratuz. Egia da ere, zer lortzen dogun beste gauza bat dela. Baina guzti hau nola bideratu jendartean? Esparru horretan ez dago “dokumenturik” non zehaztu gure egitasmoak. Delikatutagoa da zalantzarik gabe.

 

 

­

 

 

 

 

 

 

 


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina