2023/01/15

ETA NOR ZARA ZU NIRE PARTE-HARTZEA KUDEATZEKO?

 

ETA NOR ZARA ZU NIRE PARTE-HARTZEA KUDEATZEKO?




Hori galdetzen diot nire buruari eta hori galdetuko nieke gizonei, banan-banan, betikotasunak aukera emango balit. 
Hori galdetu nieke kolore gorritik, haserrearen eta suminduraren koloretik.
Baina... nor zara zu gure parte-hartzea kudeatzeko, gure parte-hartzea debekatzeko, gure parte-hartzea zure interesetatik maneiatzeko?
Baina... nor zara zu parte-hartzeko gure bere-berezko eskubidea lapurtzeko?

Hori guztia da barrutik ateratzen zaidana gaia aztertzen dudanean eta gaiari buruzko aspektu desberdinetan sakontzen dudanean.

Baina... abestiak esaten duen bezala... HEMEN GAUDE ETA POZTUTZEN NAIZ 

                                                                                  Hemen  gaude indar guztiarekin eta alaitasun osaoarekin. Hemen gaude, orain more kolorearekin, gure borrokaren kolorearekin.   
                         Eta hemen gaude hegal handiekin hegan                    egiteko eta gure eskubide guztiak                              konkistatzeko. Eta hemen gaude                                BERDINTASUNA lortzeko.
         
Baina ust dut ariketan eskatutakotik alde egin dudala, 😏 beraz...goazen lotura.

Gaiarekin lotutako kontzeptu asko azpimarratuko nituzke eta hitz askok gaiaren mamia isla dezakete, baina batzuk aukeratu behar direnez hauexek sartu ditut letra-zopan: 




Aurreko edizioeteko ikastarokideek egindako posta Leire Garrorena aukeratu dut oso argi azaltzen duelako zer den partaidetza, zergatik partaidetza eta zer egin eskoletan ikasleen partaidetza lortzeko. Horrez gain, baliabide interesgarriak konpartitu ditu. 

Horren harira, nire ikuspuntutik, beste baliabide baliotsua Urtxintxarena da. Elkarte horrek, bere prestakuntza-atalean, oso ikastaro interesgarriak ditu hezkidetzarekin eta partaidatzearekin lotuta.

Eta aurkitu dudan beste baliabide interesgarria Emakundearena da: "Emakumeak eta zaharrak: botere eraldatzailea eraikitzen jardunadia (2022ko ekainak 08)"




Esteka horietan ponentei buruzko informazioa aurki dezakegu eta jaurdaldiaren bideo osoa dago. Luzea da, baina pena merezi du. 

Eta amaitzeko, teknologia munduan emakumeen parte-hartzekoari buruz hitz egin nahi dut. 

Datuaen arabera, emakumeen %50ari teknologia berrietan parte hartzea kostatzen zaio. Ematen du teknologia berriekiko beldurra eta errespetua arrazoi nagusienak direla, baina nik beste aspektu bat aipatuko nuke, behintzat nire ingura behatu dudan arabera, eta adina da. Nire eskolan, adibidez, adin gehiago daukaten pertsonei gehiago kostatzen zaie digitalizazioarekin lotutako gauzak aurrera eramatea eta sare sozialetan haien partaidetza txikiagoa da. Gazteen artean, aldiz, nik ez ditut emakume eta gizonen arteko desberdintasunak ikusten.
Eta arrazoai oso arraza da: adinekoentzak gauza guzti hauek nahiko berriak dira eta oso arin doaz dena barneratzeko. Berriz, gazteak teknologi berriekin jaio eta hazi dira, ondorioz euren bizitzako parte bat da. 

Baina beste leku batetik dago, noski, patriarkatuak uzten digun esparrua. 😠


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina