2023/01/17

Zuk aukeratu: parte ala aparte?

 

Hasteko, aurreko urteko blogeko sarreren artean “Eraldaketa partaidetzaren bidez” deitzen dena aukeratu dut gizarte eraldaketa asko interesatzen zaidalako eta, noski, partaidetzak ekarpen handia egiteko duelako alor horretan. Gainera, oso interesgarria iruditzen zait Debagoienan alor horretan egiten ari diren lana, postean aipatzen dena tarteko, eta hurbiletik bizi ditut partaidetza prozesu horietako batzuk. Bide beretik, Iruñeko Udaleko partaidetza saila ere kontuan hartzekoa da, ekimen interesgarri ugari jartzen baititu martxan.

Bestalde, inguru hezitzaileetan partaidetza parekidea sustatzeko erabilgarria izan daitekeen baliabideren bat gomendatzeko eskatu digutenez, nik moldaketa bat egin nahi nuke beste alor bateko ekimen batetik abiatuta. 2016 urtean Donostia Europako Kultur Hiriburu izan zenean martxan jarri zen “Energia olatuak” deitzen zen ekimen bat. Bertan, herritarrek proposatutako ekimenak diruz laguntzen ziren eta zein proiektu finantziatu erabakitzeko errolda bidez aukeratzen zen herritar talde bat. Hemen dago azalduta zehatzago: 



Proiektua bera baino, kasu honetan, herritar talde horrek erabiltzen zuen metodologia da gehien interesatzen zaidana. Izan ere, iruditzen zait hezkuntzarako esportagarriak diren zenbait kontu badaudela. Adibidez, herritarrek (edo, gure kasuan, ikasleek) egindako proposamenak ahalik eta modu sinple eta eraginkorrenean jasotzea. Gero, kuantitatiboki eta kualitatiboki baloratzea jasotako proposamenak eta, horretarako, talde hetereogeneoa osatzea. Gure kasuan, talde hetereogeneo horretan adin desberdinetako ikasleak izan daitezke, kasuaren arabera, edo baita ikas-komunitate osoa ordezkatuko duten kideak ere.

Azkenik, nire inguruan partaidetzaren inguruan behatu ditudan aspektuen artean “Tertulia dialogikoa” deitzen den ekimen bat aipatu nahiko nizueke. Agian “tertulia dialogiko literarioa” da burura etorri zaizuen lehen adibidea, baina ez du literaturarekin lotuta egon beharrik, badaude bestelako tertulia dialogikoak ere. Irakaskuntza dialogikoa oinarri hartuta metodologia bat planteatzen da tertulia dialogikoen bidez. Laburbilduta, zazpi printzipio ditu metodologia honek eta, hain zuzen ere, horietako bat da berdintasunezko elkarrizketa. Hori lortzeko, moderatzaileak banatzen ditu modu orekatuan tertulian parte hartzen duten kideen hitzartzeak. Oso harrera ona du ekimenak eta parte hartze parekidea lortzen da.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina