2023/03/04

GATAZKETATIK IKASIS

Gatazka hitzak betidanik kutsu negatiboa izan du, eta askotan gatazka saihestea izaten da gure joera. Gaiaren lanketari esker ikasi dut, Galtung-ek dioen moduan, gatazka erronka bat dela. Ez du zertan gauza txarra izan behar. Gatazkak ikasteko baliagarriak izan daitezke: bestea entzun, ikuspuntu ezberdinak ulertu…azken finean, gatazka nola konpondu pentsatzeak akordioak bilatzera bultzatuko gaitu. Horrexegatik ezinbestekoa kontsideratzen dut gatazken lanketa eta lanketa hau modu aproposean egiteko guneak eta tresnak izatea.

Nerea Mendizabalek argitaratutako Jirafa hizkuntza gomendatu nahiko nuke. Liburu honetan, etapa ezberdinetako ikasleen emozioak, beharrak, gatazken kudeaketa eta autoestimua lantzeko dinamika ezberdinak bildu baititu. Dinamika hauen helburua norberarekin eta gainerako pertsonekin enpatiaz erantzuteko trebetasuna indartzea da, eta guztien artean lankidetzan aritzeko gogoa piztea, gatazkak modu eraginkorragoetan konpontzea erraztuz.



Bestetik Leioako udalak Geuzekin batera sortutako gida ere oso interesgarria iruditu zait, gatazkak konpontzeko estrategia ezberdinak proposatzen baititu.


Gatazken erresoluzioa jokoen bidez lantzen erakasten duen bideotxoa ere partekatu nahiko nuke:


Eremu hezitzaileetan/jendartean daukagun erronka nagusiak honakoak direla pentsatzen dut:

  • Gatazkei zentzu negatiboa kentzea eta tresna baliagarri moduan ikusten ikastea.
  • Gatazkak bideratzen ikastea eta zigorra ez izatea bidea.
  • Gatazkak bideratzeko erreminta ezberdinak eskuratzea.
  • Gatazka bateko parte hartzaile GUZTIEI entzunak izateko aukera ematea.
  • Aurreiritziak baztertzea.

Aurreko edizioetako GATAZKATIK KULTURA POSITIBORA posta gomendatu nahiko nuke, baliabide ugari eskeintzen dituelako gatazkak ikastetxean lantzeko.

Azkenik, ‘Snack Attack’, film laburra uzten dizuet eta hausnarketarako zenbait galdera:

Zer gertatzen da istorio honetan? Zein da arazoa? Gaizki ulertu eta eta aurre-iritziek gatazkak sor ditzakete? Zertaz konturatzen da emakumea? 



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina