2019/01/23

BALIABIDEAK SORTU ETA PARTEKATU!


Agerian dago DBH-ko ikastetxe gehienetan erabiltzen diren ohiko baliabide didaktikoek ikuspuntu androzentrista bat dutela. Historia eta Geografiko ikasgaiaren barruan, esate baterako, emakumeei buruzko aipamen eta ilustrazio kopurua oso txikia da. Ez hori bakarrik, emakumeek historian zehar bete izan dituzten alorrei nahiz funtzioei oso arreta txikia eskaini egiten zaie.

Gero eta sarriago argitaletxe desberdinetatik saiatzen ari dira emakumeekin lotutako edukiak barneratzen. Baina kasu gehienetan, parrafo eskas batzuetara edo gai nagusiaren aukerako gehigarri gisa txertatuak izaten dira. Eta hori... EZ DA NAHIKOA!



Benetako material hezkidetzaileak lortu nahi baditugu, testu-liburua alboratu eta bestelako tokietara jo beharko dugu. Aukera bat materialen sorkuntza propioa izan daiteke. Baina denok dakigu horrek hartzen duen denbora eta lan handia! Hartara, Internet-en sortzen hasiak diren webguneetara jo dezakegu; gure lana modu kritiko, eraginkor eta sortzailean burutzeko. Eta noski, guk sortzen ditugun materialak ere partekatu eta zabaltzea! 

SARETU DEZAGUN JAKINDURIA HEZKIDETZAILEA!

Sarean, makina bat baliabide daude erabiliak izatearen zain.

Youtube-n:

-Clara Campoamorri buruzko dokumentala (DBH4 edo 2. Batxillergoko Historian)


Beste toki batzuetan, power point-ak:

-“Emakumeak II. Mundu Gerran”


Edota liburuxka didaktikoak:

-“Un recorrido por la historia de las mujeres”. 


Aurreko edizioetako post-etatik, Irati Mendigurenena aukeratu dut: Curriculuma, baliabideak... zeren zain gaude?. Izan ere, egiten duen egoeraren irakurketa sakona eta zuzena dela irutzen zait; esaten baitu egungo legeak hezkidetza bultzatzen duen arren, egunerokotasuneko praktikan nolabaiteko erresistentzia pasiboa dagoela. Baina, jarrera oso baikor batetik, horri erantzuteko dauden aukera sorta luzatzen du.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina