2021/03/26

Tratu onak ezinbestekoak dira

 


Mapa mental ComunicaciĆ³n No Violenta



Tristea baina erreala, gaur egun bizi garen gizartean tratu onak latzera behartzen gaitu. Hau ez da gaur egungo gizartearen berezitasun bat, gatazkak beti egon dira. Betidanik gizartean bizi izan diren batzuek ez dute izan negoziatzeko gaitasunik edota ez dute amore emateko ahaleginik edo intentziorik izan. Hau da, “ dena edo dena” nahi izaten dute eta “nahi duten dena lortzeko” behar beste borrokatzen dute eta edonoraino iristen dira. Hau guztiagatik eta dakigunagatik tratu onak lantzera behartuta gaude.

Baina non landu behar dira tratu onak? Eskolan? Eta gizartean? Eta komunikabideetan, marrazki bizidunetan? sare sozialetan? bideo jokoetan? Diruak, botereak, arrakasta … dena justifikatzen du?

Gure gizarte osoak badu egiteko lan haundia.

Tratu onak zerk suposatzen du?




 

Eskolan tratu onak lantzeko, aurretik komenigarria da sentsibilizaziorako denbora izatea. Eskolako langile guztiak sentsibilizatu egin behar gara, ondoren gure arteko harremanak eta ikasleekin edota edozeinekin ditugun harremanetan eredu izateko.

Aldei berean tratu onak txikitatik landu behar dira. Horretarako, Bizikasi ekimena eskura duen materiala erabili dezakegu

Tratu txarrak, tratu - ikasgunea

Tratu onak nahiagonak o - ikasgunea eta STEILAS sindikatuko unitate didaktikoa: 2 tratu onak by steilas sindikatua - issuu

Oso interesgarriak dira ere planteatzen dituen erronkak eta gaia lantzeko proposatzen dituen bideoak.

Irakasleok argi izan behar dugu tratu onak zer diren eta zein den euren garrantzia. Benetan garrantzitsua da gaia sakonki lantzea. Elkarren arteko harreman positiboak eta tratu onekoak landu behar dira, eta elkarbizitza positibo honetan elkarren arteko zaintza ezin da ahaztu. Tratu onen artean, bake kultura sustatu beharko litzateke ere. 

  


 

Erronka haundia daukagu. Bizitza beste modu batera ulertu behar dugu, egiten duguna zergatik egiten dugun hausnartu behar dugu eta egoera askotan beste irtenbide batzuk ere hausnartu behar ditugu. Hau dena gizartearen, komunitatearen, norberaren lana eta konpromezua da.

 

Honetarako, ezinbestekoa da gure buruarekin gustura egotea, ezinbestekoa da adimen emozionala lantzea. Tamalez ez dira agertzen, are gehiago ez dakigu zer den adimen emozionala. Badakigu zer den norbere eta besteenganako errespetoa? Ikasleen ebaluazioak egiten ditugunean ikasleek ikasgaien azterketetan ateratzen duten emaitzengatik “etiketatzen” ditugu eta ez pertsona bezala, ez komunitateko partaide bezala. Zergatik? Lotsagarria izaten da. Zer gertatuko litzateke, beraiek batu eta gu “etiketatuko” bagintuzte? Agian irakasleok ere atal hori landu, hausnartu gabe dugu? 

 

https://ataria.eus/komunitatea/Idoiapaolaza/1493206412360-adimen-emozionala-gure-eguneroko-bizitzan







 

 Erronka asko ditugu. Hemen batzuk:

Eta gure eremu hezitzailean ditugun erronkak:

· Gure eskoletan kalitatezko elkarbizitza sustatu eta horretarako kide guztien ongizatea bermatu behar da.

· Tratu onak sustatu.

·  Autoezagutza eta autoestimua landu.

· Zaintza lanei balioa eman eta praktikan ipini.

· Bake eta indarkeria eza kultura sustatu.

· Estereotipoak orokorrean eta maskulino – femeninoarekin lotuta daudenak landu.

· Maitasun erromantikoaren ideia desmitifikatu eta beste eredu batzuk eman.

· Irakasleekin formazioa antolatu.

· Gurasoei formazioa eskaini.

Iazko posten artean hauxe aukeratu dut:

https://hezkeh0506.blogspot.com/2020/03/tratu-onen-oinarrian-elkar-ardura-eta.html

Material asko, interesgarria eta proposatzen dituen erronkak oso interesgarriak eta aberatsak dira

 

 

 


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina