2021/10/24

Sexu-generoa ulertzen

 


Gai honekin konturatu naiz sexu- eta genero-aniztasunari buruz ikasten hasi besterik ez dudala egin. Ezagutzen dut nire ezjakintasuna hitz berrietan, adibidez "queer". Sexu-aniztasunari buruz irakurtzeak horri buruz hausnartzeko balio izan dit, baina batez ere lagunekin hitz egiteko eta haien iritzia jakiteko. Ohartu naiz pertsona askok ez dugula ezagutzen sexua, generoa eta genero-identitatea ondo bereizten.
Uste dut beharrezkoa dela horri buruzko prestakuntza, izan ere, gaiaz hitz egin dudan pertsonekin bakoitzak ideia bat zuen. Nire iritziz lan handia egin behar da sexu-aniztasunaren inguruan, gizarte osoak uler dezan.


Lagunekin izan nituen elkarrizketan gustatu zitzaidana zera izan zen: badirudi gazteenek guk baino askoz argiago dutela dena, eta, oro har, helduagoek baino askoz ere irekiago daudela aniztasunera.
Eta benetako gizarte-eboluziora iristeko aurkitzen ditudan zailtasunen artean dago, lehen esan dudan bezala, terminologia ulertzeko dagoen nahasketa eta  etiketak hausteko zailtasuna.

Bestalde, iaz gaiari buruz egindako sarrera hurrengoa izan da nire gustokoa, ikusi dudalako ez naizela kontzeptuak bereizteko zailtasunak dituen pertsona bakarra.
Eta oinarrizkoa iruditzen zait.

https://hezkeh0506.blogspot.com/2020/11/dikotomian-errotutako-sistema.html 

 

 


 


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina