2017/10/19

HEZKIDETZA... zer ote da?

Hezkidetza nire ingurukoen artean nahiko urrun dagoen kontzeptua dela konturatu naiz. Askok aurpegi arraroa jarri didate galdera egin diedanean. “Bulling- arekin harremanduta dagoen zerbait?” dio 2.DBHko ikasle batek. Etxekoen artean ideiarik ere ez: “Eider, ez dugu zure hizkera hori ulertzen”. Eskerrak lagunartean irakasle nahiko ditudala eta batzuentzako apur bat ezaguna dela.

Hortaz, inkesta txiki honetatik lortu dudan ondorioa zera da: hezkuntzan lan egiten dugunontzat ezaguna denez, berau ondo landu eta gizartera zabaldu behar dugu. Jasotako emaitza negatiboek ez naute gogogabetu, erronka gogor eta aldi berean interesgarria dugula pentsatu, eta lanean jarri naiz.

Eta zer da niretzat Hezkidetza?



Gai berria jorratzen hasi orduko, arlo honi buruzko materiala irakurtzeaz gain, aurreko ikastaroko kideek idatzitakoari begirada bat botatzea dut ere gustuko. Eta oraingo honetan, Maite Elorza Alberdiren hitzak ekarri behar ditut gogora. Hezkidetza, berdintasunaz haratago izenburua duen postean, lagun batekin gertatutako anekdota azaltzen du. Izan ere, lagunak erakutsi zion, Hezkidetza hitzaren atzean HEZI eta KIDE kontzeptuak daudela. Posta irakurtzen nengoela barre algaraka hasi naiz, aste osoa hitz hori buruan bueltaka izan dudan arren, ez naizelako horretaz konturatu!

 

Bestalde, Hezkidetzarekin erlazionatutako hitzen aukeraketa bikaina egin duela ere uste dut. Nortasuna eta identitatearen garapena askatasunez landu behar dira, kideen arteko aniztasuna errespetatuz. Hau jorratzeko gakoa hezkuntza da, eta prozesu honen ezaugarririk garrantzitsuena pozik eta gogotsu bizitzea da.

 

Aurretik aipaturiko inkestaren ondorioak ikusirik, Hezkidetza munduratu behar dugula da nire iritzia. Era berean, gaia tratatu beharraren zioak datozkit burura.

 

Lehenengo arrazoia, aurretik barneratutakoa desikastea da. Gizarte patriarkalean jaio eta hezitakoa naiz eta askotan esan behar ez dena esaten dudala, pentsatu behar ez dena pentsatzen dudala eta transmititu behar ez dena transmititzen dudala konturatzen naiz. Beraz, lekuz kanpo daudenak ahaztu eta berreraikitzea da helburua.

 

Bestalde, identitate anitzak, familia eredu berriak eta nortasun ezberdinak ulertzea, errespetatzea eta beronek askatasunez tratatzea da nire asmoa. Horrela, gizarte inklusiboa sortzen delarik.

 

Sexu eraso eta zapalketak gure sistematik at bidali behar direla da hirugarren zergatia.

 

Bestalde, denon eskubideengatik borrokatzea ezinbestekoa dela ere uste dut eta hau Hezkidetzaren beste ardatz sendo bat da. Denok tokia dugun mundu honetan elkarri lagundu behar diogu: gizon zein emakume eta bertakoa zein atzerritarra izan.

 

Azkenik, Maite Elorza Alberdiren postari berriz so eginez, gizarte on, justu eta berdintsuago baten alde egin behar dugu, mundutar guztion zoriontasuna lehenetsiz.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina