2021/02/22

NOLA EGON?

 


Aste honetako hausnarketarekin hasteko  aurreko edizio bateko ekarpen hau jaso nahi izan dut. Muriak norbera izaten ikasteko konpetentziaren inguruan eginiko ekarpena interesgarria egin zaidalako.

Haur Hezkuntzatik AUTO- hitzen eraikuntza etengabe batean hasten baita pertsona. 


Haur hezkuntzako hezitzaile naizen aldetik nire egunerokoan ikusten dudanaz

Identitateen garapenean  hausnartu nahi dut; zein den curriculum ezkutuaren eragina gure egunerokoan.

 

3 urteko haurrekin ari naiz lanean eta azkenaldian alua duen ikasle bat zakila duten kideak zutik pixa egiten ikusten dituenez bera ere pixa zutik egiten saiatu da behin baino gehiagotan.

Zer ariko ote da pasatzen bere burutik? Bere identitatea eraikitzeko bidean errealitatean ikusten duena zalantzan jarri du eta bere bidea egiten ari da. Hau nik bai? Ez? Zergatik? Komeni zait?

 

Prozesu guzti hau ari dira bizitzen gure ikasleak eta tarteko hitzik gabeko komunikazioari esker barruan dauzkaten eraikuntza horien erreflexuak ikusteko aukera izaten dugu.

 

Beste adibide bat: Jolas sinbolikorako mozorroak izaten dituzte haurrek eskura egunerokoan eta 2-3 urtetan denek soineko eta jantzi dirdiratsuak jazteko gogoa adierazten duten bezala une jakin batean 4-5 urteetan gutxi gora behera krak bat egoten da eta sozialki onartuta dagokien generoari lotutako jantziak jazten dituzte. Noiz bait ikusi izan dut  haurren bat ezkutuan tokatzen ez zitzaion generoari lotzen zuen  jantzia janzten ikustea . Desira propioa eta gizarteak onartzen zuenaren arteko gatazkan.

 

Kontuan izan behar dugu helduok garela curriculum ezkutu horren erreferentzialtasuna egiten dugunak egunerokoan. Zenbateraino galdegin diogu gure buruari nor garen? NOLA GAUDEN genero identitate kontuan?

 Gure buruari ez badiogu galdegiten nola espero dugu gure ikasleek egitea?

 

 Azken urteetan  ikastetxeetan Identitate sexualak eta aniztasunak ezagutu eta onartze aldeko lanketa handiak egin direla uste dut.

 

Norbanakoaren genero identiatearen eraikuntza ahalbideratzen dugun…  zalantza egiten dut.

Nola egon nahi dugun/duten ahalduntzeko garaia dela uste dut orain.





Bukatzeko "Glaukoma"-ren abesti honekin uzten zaituztet. Aste honetako gaiari ederki datorkio eta!

         

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina