2021/02/07

ZER IKASI, NOR IZAN

                                          ORIENTAZIOA ETA AUKERAK

                                 

Gizarte inklusiboa, sexismo baztetzen duena lortu nahi izanez gero, eskolan iaksleei eskaintzen zaien orientazio hezitzailea ezinbestekoa da. "Orientazioak esku hartze kontzientea eta etengabeko prozesua izan behar du, hezkuntzaren esparru eta maila guztietan gertatzen dena, curriculumean integraturik egon eta hezkuntza-komunitate osoaren inplikazioa duena".

Aurreko edizioetako iakstarokideek egindago post atean, Oihana Sánchezena aukeratu dut. Beste material interesgarrien artean Marian Morenok " Queremos coeducar" liburuaa aipatzen du. Hortik azpimarrutuko nituzke  orientatzio eta tutoreta hekidetzaile baterako emandako jarraibideak.


Gustatuko litzaidake DBH irakasleentzako " emakume gehiago telekomunikazioan"  informazio jaurdunaldian azaldutako ikerketa. 

Hor erakusten da EHUn ikasleen %55ak emakumeak direla. Hezkunztarekin lotuta daude graduetan %79a emakumeak dira eta gizarte zientziak, kazetaritza eta informazio graduetan %63a.

Osasun eta ongizateari dagokionez, farmatzia ikasten duten % 70a  emakumeak dira, biologian % 63 eta medikuntzan %69a.

Beste graduetan emakumeen kopurua jasiten da nabarmenki: Matematiketan eta estatistikan, oraindik orekatua da emakumeen portzentajea %49a da baina ingenieritzan %24ra, informatikan % 15era eta ingenieritza elektronikoan %13ra jasiten da.



Honek erakusten digu Orientazioak oraindik duen erronka ez da garrantzi txikikoa: nola piztu dezakegun neskeengan zientzietan interesa eta nola sinestarazi beraiek ahal dutela eta borroka horretan ez daudela bakarrik.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina