ARGIA-KO ARTIKULUA:
https://www.argia.eus/argia-astekaria/2392/hezkidetza-hezkuntzan
Begoña Garamendi
Hezkuntza Berriztatzeko Zuzendariak ohartarazi zuenez: “Mutilek landu dituzten
jarrerak lotuago daude jokabide suntsitzaileekin, diziplina arazoekin, gatazkak
konpontzeko trebetasun faltarekin... Neskei erakusten zaie esanekoak, zintzoak
izaten, ikaskideei laguntzen... Mutilei, aldiz, iniziatiba hartzen,
ekintzaileak izaten... Batzuen eta besteen alde positiboak aukeratzen irakatsi
nahi diegu. Eta horiek guztien artean lantzea pertsona osoa izateko”
IRAKURGAIA:
“Pertsonaren garapen integrala ren kontzeptuzko edukia ezagutzaren,
afektibitatearen eta jarreraren
ikuspuntutik identifikatzea proposatu du [hezkidetzak]. Egungo eskola mistoa
hezkidetza-eskola bihurtzea dakar, hots, pertsona eta hari datxekion nortasunaren
garapena erreferentzia hartzen dituen eskola bihurtzea”.
Nabarmentzekoa da bi paragrafo
hauen loturaren muina: pertsonaren
osotasuna edo garapen integrala. Lehen kasuan, Garamendik oso ondo deskribatzen du zein modutan
joaten garen nagusiok gazteen generoa sortzen, nahi gabe eta inertziaz bada ere. Modu batean Pigmalion
lana egiten dogu gaztetxoekin, desegokia den generoa ber-eraikiz behin eta
berriro belaunaldiz belaunaldi.
Bigarren paragrafoaren kasuan, berriz,
eraiki behar den eredu berria proposatzen da. Pertsonaren osotasuna edo garapen integrala lortzean datza gakoa eskola mistotik hezkidetza-eskolara igarotzeko.
Eta hau bai dela benetako erronka gaurko ikastetxetan.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina