2021/10/23

Estereotiporik EZ, Sexismorik EZ

Aste honetan irakurritakotik konturatu naiz hezkidetzaren inguruko hiztegia zein konplexua, aberatsa eta aldi berean, batzutan, ulertzeko ez hain erraza, behintzat hasiera batean; hiztegi kontu honek dokumentazioan agertzen den hiztegia begiratzera eraman nau;

21 AAVV , Breve diccionario coeducativo, Consejería de Educación y Ciencia. Dirección General de Políticas Educativas y Ordenación Académica. Servicio de Formación del Profesorado e Innovación, 2008

Lagungarria eta baliagarria da hainbat terminoren esanahia ukertzeko.

Bueltaka ibili naiz niretzat kontzeptu berria izan den batekin, edo behintzat askotan ez dudana entzun edota nire egunerokotasunean asko erabili:









Kontzeptua (enfoke teorikoa) hobeto ulertzeko Lucas Plateroren azalpena irakurri dut:

https://glosario.pikaramagazine.com/glosario.php?lg=es&let=i&ter=interseccionalidad

Eta bere aipamen hau gustatu zait:

👍 Intersekzionalitateak badu transformatzeko ahalmena, ohartzen zaren neurrian ez zarela zeu bakarrik, baizik eta zu, ezaugarri batzuekin, abagune batean, beste pertsona batzuekiko harremanean...

Beraz, aukera ematen du norbere buruaz beste modu batera pentsatzeko. (Lucas Platero)[9]


Interesgarria egin zait Oihane Anzorandiak 2020/11/02an egindako sarrera aberatsa, bertan ekarpen ugari egiten ditu, abesti, eta bertsoekin osatuz;

https://hezkeh0506.blogspot.com/2020/11/betaurreko-moreekin-aniztasun-begiradak.html


Aipagarria da Maialen Lujanbioren bideoa, oso ona, barruraino sartzen den horietakoa!!

Bertsoa-Bertsolaritzaren plaza. 2017ko bertsolari txapelketa nagusia. Kartzelakoa. Maialen Lujanbio


Bestalde, Oihaneren hitzekin guztiz ados nago, niretzat funtsezkoak dira eta:

👍 Horrela, aurreititzirik gabe, pertsonak modu indibidualean errespetatuz, bakoitza den modukoa izanda.

Eta berriro ere, ereduak eskeiniz… Ez dago modu bakar bat emakume izateko, ez dago modu bakar bat gizonezkoa izateko, ez dago modu bakar bat ez-binarioa izateko…


Eremu hezitzailean, El género en el aula, Lucas Plateroren bideoan, pista eta aholku ugari ematen ditu ikastetxeetan beste begirada batekin ikasleak ikusteko eta tratatzeko eta proposamen praktiko desberdinak ematen ditu sexuaren binarismoaren inguruan (ikastetxeetako komunetan, patioetan, eremu partekatuetan ...ea)

Hauek dira, nire ustez, oztopo nabarmenenak eremu hezitzailean, arlo guztietan;

-Aurreiritziak

-Estereotipoak

-Ezjakintasuna

-Betikotasunean jarraitzea

-Naturaltasun eza

- …………….


Garrantzitsuena, helduon (irakasleon, hezitzaileon, gurasoon) ikuspegi sexista aldatzea gazteen ikuspegia ere zabaltzeko eta aldatzeko!!








iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina