2022/02/14

IDENTITATEA: ASKATASUNA ETA ONARPENA

 



    Norberaren eraikuntza pertsonala eta soziala da IDENTITATEA, balioak aitortuz eta identifikazio prozesuen bidez; identitateak ideiak, balioak eta kulturak bereganatzea eta onartzea dakar.  


Gaur egun ditugun egitura hegemonikoaren, hierarkikoaren eta baztertzailearen eraginez, identitate batzuk diskriminatuta daude beste batzuen aurrean. 


Onespen sozialaren egoerak baldintzatu egiten du kide izatearen gure sentimendua, baita “besteen” pertzepzioa ere. 

    Identitatearen garapenean parte hartzen duten faktoreen artean, jendartea eta sujektua dira etengabe interakzioan daudenak: gizarte-harremanak, gurasoen ereduak,, hizkuntza, sozializazioa, kultura eta pertsonaren etapa bakoitza.

  

Posten artean, Hezkidetzaren bidetik askatasunera aukeratu dut; 

bertan Epsy Cambell-ek esandakoa berreskuratu dut: 

Uste dut identitatea garrantzitsua dela, nork bere burua baieztatzen ahalbideratzen duelako” (…).

Horretaz gain “Betaurreko moreak gida”- dokumentu interesgarria estekatu du, haurrentzako eta nerabeentzako zerbitzuetako hezitzaileekin eta teknikariekin osatu den hezkidetzari buruzko gida, ikuspegi hezkidetzailea ikastetxeetan txertatzeko (eremu teorikoa, begirada, nola txertatu hezkidetza, baliabide pedagogikoak).

  

 

Bi bideo interesgarri ere txertatu ditu postean, ikasleekin ikusteko :

48 cosas que los hombres escuchan a lo largo de su vida

48 cosas que las mujeres escuchan y los hombres no


  Bestalde, hezkuntzan curriculum ezkutuak eragin zuzena du identitatearen garapenean, bizi dugun eredu bitar eta  estereotipatuaren ondorioz. 


    Eredu hori deseraikitzeko eta beste batzuk eraikitzeko,  zehar konpetentziek aukera ematen dute identitateen garapena lantzeko eta hainbat aspektuen inguruan hausnartzeko.

Komunikazioa, sexista, hezkidetzailea

Gorputz adierazpenak, genero estereotipatuak

Nork bere burua aske azaltzeko eta gune seguruan

Identitate aniztasuna testuingunetan eta egoeretan

Estartegiak eta ohiturak anitzak, emakumeak garatutakoak

Sexu-identitatea edota genero-identitateagatik erasoak


Inguru hurbilean genero-identitateen inguruan behatutakoa:

    Nire laneko esparruan, zonaldeko ikastetxeetan, badira genero-identitateen egoera konplexuak ematen; konplexutasun horren barruan, ikastetxeko komunitate osoa inplikatuta dago, beraz guztion esfortzua behar da eskola leku askea eta segurua bihurtzeko.  

  

 Aipatu beharra dago, Hezkuntza sailak argitaratutako protokoloa, ikastetxeetako zuzendaritzentzati zein bestelako hezitzaileentzat lagungarria izan daitekena.  


Bukatzeko, baliabide batzuk:

Ni Naiz Naizena webserie dokumentala,  10 trans pertsonen esperientziei buruzko webserie dokumentala da. Izaskun Arandiak zuzendu du web saila, eta Izar Filmsek ekoiztu. Gehitu eta Mugen Gainetik elkarteek parte hartu dute. 10 minutuko 10 atalez osatuta dago eta www.trans.eus webgunean  ikusi ahal da. 

Liburuak eta komikiak:

  • El futuro es femenino: Cuentos para que juntas cambiemos el mundo (Nube de Tinta) (12-17 urte)
  • Berdintasunean heztea: haur eta gazteen 6 komiki genero-ikuspegitik:
    • Aproximación no sexista al deporte.Sobre patines de Victoria Jamieson. Publicado por Maeva Young
    • Superheroínas que rompen con los estereotipos de género. mNimona de Noel Stevenson. Editorial Océano Historias Gráficas
    • Despertar sexual y sexualidades no normativas. Mi experiencia lesbiana con la soledad de Kabi Nagata. Publicado por la editorial Fandogamia.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina