2022/02/14

Izaki likidoak

 


Identitatearen eta genero-identitateen munduan murgildu gara asteon, irakurri eta jorratu dudan orok, azken hilabetean irakurri dudan Amelia Tiganusen La revuelta de las Putas liburura eraman nauelarik. Izan ere, autoreak aktibista feminista, hezitzaile, eta identitate bila dabilen idazle gisa definitzen du bere burua; “puta zoriontsu” gisa ezarritako identitea ez dena edota “prostituta ohi” gisa erez.

 

Emakume horrek, beste identitate batzuk ezagutzeko zein bizitzeko eskubidea du, biktima-identitate horretatik aldenduz -hori ere inposatua-, nahi duena izatera pasatzeko. Oso interesgarria eta gomendagarria egia esan!

 

Lehendabizi, Eugenekin bat egin, eta azpimarratu, nire ustez ere ez dagoela erabateko askatasunarekin eraikitzen den identitaterik, hau, beti egongo baita faktore ezberdinek baldintzatuta: gizarte motak, kulturak, ezaugarriak, harreman interpertsonalek, familiarrek edota hezkuntza testuinguruak adibidez. Nahiz eta hein batean banakako eraikuntza pertsonala izan, ezin da ukatu eraikuntza soziala ere badenik.

Gainera nabarmendu, identitatea ez dela zerbait estatikoa, guztiz kontrakoa, uneoro aldatzen joango baita hau. Honekin lotuta, hezkuntzaren arloan, identitatearen garapenean ezkutuko curriculumak duen eragin nabarmena jorratu genuen aurreko blokean:

 

Etengabe eta abiadura handiz aldatzen eta berreraikitzen ari den mundo moderno likido baterako hezi beharrean, kultura solidoa transmititzen jarraitzen da, eta legez, hitzez zein teorian berdintasunean bizi garen arren, mezuak, errealitatea eta egunerokotasuna bestelakoa da; sexu-genero sistema bitarraren arabera bizi gara eta egungo hezkuntzako curriculumaren bidez hau iraunarazten da.

 

Horregatik, funtsezkoa da curriculum ezkutuaren bidez modu inkontzientean transmititzen ditugun mezuak aztertu, eta hauek hezkidetzaileak izateko birformulatzea.

 

Kasu honetan, pasaden urteko Ni horrelakoa naiz posta aukeratu dut, zehatza eta sintetikoa iruditu zaidalako, zeinetan kontzeptu garrantzitsu asko barnebiltzen diren; aniztasuna, errespetua, hezkuntza eta bereziki, egunerokotasunean ematen diren egoeren aurrean modu hezkidetzailean ekiteko jarrera.

 

Guzti honen harira, Ikertze Kultur Elkarteak eta Calcuta Ondoan GKE-ak 2020.urtean antolatutako Hezkidetza eta Pedagogia Feministen Kongresuko laburpenaz gauzatutako material didaktikoa uzten dut hemen: Begiradak. Esperientziak. Saretzeak.

 

Zuen interesekoa izango delakoan!




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina