2018/03/07

ASKA DITZAGUN GATAZKAK KULTURA HETEROPATRIARKALAK INPOSATUTAKO ITXAROPENETATIK


Gatazkak eta trataera hezkidetzaileari buruzko aste hau ere esanguratsua izan da. Sekula ez nuen hausnartu gatazkei buruz hainbeste, eta ez nuen hain argi gure sistema patriarkalak bertan zuen eragina.  Honi lotuta benetan esaldi esanguratsua iruditu zait Audre Lorderen hau.

“Ez gaitezen jabearen tresnez baliatu jabearen etxea errausteko”

Honez gain hainbat mezu esanguratsu jaso ditut, hona hemen bi adibide:



 Bestalde ikaragarri esanguratsua iruditu zait gatazkak nola kudeatzen ditugun aztertzea. Neure buruaren kudeaketa behatuz, neure burua ezagutzeko balio izan dit. Ingurukoen zenbait egoera birgogoratuz berriz, haien izaerari buruzko zertzeladak ere atera ditut. Interesgarria izan da.  Neure buruan ikusi dut harremanei garrantzia ematen diedala, beraz helburu bera badugu ongi, baina helburu bera ez badugu sarritan ni naizela amore ematen duena. Agian hortik ere ikaskuntza bat atera beharko nuke, eta batzuetan egoeraren arabera harremanei hainbesteko garrantzia eman beharrik ez dagoela ikasi beharko nuke.

Hemen txertatzeko beraz, lankidetzari buruzko irudi bat aurkitu nahi nuen eta hau aurkitu dut. Uste dut argi adierazten dela talde baten barneko konpromezua, adostasuna eta harremanaren garrantzia. Esanguratsua argazkia. 

 Enpresariek horrela lan egiten dute antza.  Baina, galdera bat luzatu nahi nizueke? Gorputz estereotipaturik gabe eraiki diren genitalik gabeko panpin horiek ze generotakoak ikusten dituzue? ….lankidetza adierazteko irudi egokia izan liteke bai, baina lankidetza hezkidetzailea  adierazteko ez da aproposa!


Ihazko posta aukeratzen hasiz, Maiterena aukeratu dut. Oso sakona eta esanguratsua iruditu zait. Hausnarketa sakona egiten du, eta aurkezten dituen baliabideak eta irudiak ere oso egokiak iruditu zaizkit.
Hortik hartutako astoaren irudia ekarriko dut zuen eskura, ederra, ezta?


Baliabideei dagokionez, gai honek hezkuntzan duen garrantzia erakusteko honako artikulua proposatzen dizuet.  Lan potolo eta esanguratsua benetan!

Kontuak kontu guzti hau lantzea beharrezkoa da, eta gizarteak berdintasunerako bidean jarraituko badu gatazken kudeaketei dagokionez hainbat erronka ditugu eskoletan. Honats horietako batzuk, guztiak aipatzea ezinezkoa baita.

-     Gatazkak ezkortasun esparrutik atera, eta maila pertsonalean zein kolektiboan garapenerako tresna direla ulertu,  barneratu eta kudeatzeko gaitasuna  izateko baliabideak  lantzea.

-     Hezkuntza eragileen artean eta ikasleekin  gatazkaren oinarrian dagoen genero ikuspegia  ikusteko gaitasuna lantzea .

-      Gatazken kudeaketan ikasleekin parte-hartze aktiboa eta komunikazio kanalak lantzea, hauen bitartez, neska zein mutilen beharrak eta interesak modu orekatuan partekatuz.

-       Genero ikuspegiaren bitartez, gure antolaketa eremua aztertzea, espazioak, arauak, denborak….



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina