2019/03/13

HARTU ARDURA ETA EZ IZAN MATXISTEN KONPLIZEA


Indarkeria matxistaz aritzen garenean arreta normalean emakumeengan jartzen da; baina begirada zabaldu behar dugu arreta gizonengan jarriz. Beharrazkoa dugu gizonek ere borrokatzea. Horrexetarako bi estrategia landu behar dira: gizonen inplikazioa maskulinitate berriak eraikiz eta emakume ahalduntze indibidual eta kolektiboa autodefentsa feministaren bidez.

Indarkeria matxista desikasteko oso lagungarriak dira hiru lan-ildo hauexek:
  • Maitasun erromantikoaren mitoen eta ideologiaren deseraikuntza.
  • Mikromatxismoen identifikazioa eta salatu-gainditzeko esku hartzea.
  • LQTBIQ+ fobiak bistaratzea eta aniztasunaren ereduak baloratu, plazaratu eta normalizatzea.
Eskola, gazteen sozializazioan elementu gakoa da, ondorioz, abantailazko gunea da gazteak inguratzen dituzten indarkeri ezberdinen sentsibilizazioan, prebentzioan eta hautematean lan egiteko. Errespetuzko eta hezkidetza kultura sustatzeko, ezinbestekoa da ikasgelatik indarkeriaren kontrako tolerantzia zeroko jarrera bultzatzea, ikasleria egoera hauen aurrean erantzuteko, hezteaz eta erremintaz eskatzeaz gain.

Iazko posten artean Amaia Chuecarena aukeratu dut “Erantzukizuna 'bandoz' aldatzeko garaia da" izenekoa. Bertan material interesgarri pila bat konpartitzen du.


Nik landuko nuke leloa 6. mailan ipuin batekin lagunduta “Arturo eta Clementina” Adela Turin.

Garaia azaroaren 25 izan daiteke edo komunikabideetan indarkeriarekiko berriren bat agertzen denean.

Helburua: Maitasun erromantikoaren mitoaren eta ideologiaren deseraikitzea.
Garapena: hausnarketak galderen bidez:
  • Nolakoa da Clementina? Pozik bizi zen? Zergatik?
  • Nolakoa da Arturo?
  • Clementina izatekotan zer egingo lukete?
  • Zer iruditzen zaie ipuinaren amaiera?
  • Zer da gehien gustatu zaiena?
  • Zer ondorioa atera daiteke ipuin honengandik?

Aukerako jarduerak:
  • Marrazki batekin irudikatu adierazgarriena.
  • Berridatzi taldeka ipuina berdintasuna eta tratu onak oinarriak izanda.
  • Jarraitu historioa asmatzen: non egongo da orain Clementina? Zer egiten? Nola sentituko da? Eta Arturorekin zer gertatu da? 



Ikasle nagusiekin mikroindarkeria lantzeko Carmen Ruiz Repullorena “La historia de Pepa y Pepe” ondo dago.


Maskulinitate berriak lantzeko GIZONOK ESAN eta EGIN kanpaina ezagutu behar da:




Bukatzeko hauek dira eremu hezitzailean lantzeko eta aipatu diren zenbait erronka:
  • Emakumeen arteko ahizpatasuna, elkartasuna, babesa, konplizitatea indartzea.
  • Emakumeak ahul eta biktima bezala hautematearen ideia deseraikitzea.
  • Autodefentsa feministaren bitartez, indarkeria egoerak nola ekidin edo nola aurre egin irakastea, nesken eta emakumeen ahalduntzea sustatzea.
  • Maskulinitate eredu berriak sustatzea, ereduak erakutsiz, ezagutaraziz eta arazoa eurena ere badela mutilei ikusaraziz.
  • Maitasun erromantikoaren mitoaren eta ideologiaren deseraikitzea.
  • Mikromatxismoak identifikatzen eta aurre egiten ikastea. ratzen ikastea.
  • LGTBIQ+fobien aurka, aniztasun ereduak ezagutu eta balo




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina