Egungo egoera nire eremu hezitzaileetan/jendartean gatazkaren zentzu txarra nagusi da (arazoa, traba, onartezina, ikustezina, ). Esku hartzearen beharra ez da aintzat hartzen, seguraski zer eta nola egin ez dakigulakoz, gatazka txikiak mantso-mantso handi bihurtzen diren arte, eta orduan arautegia eskuan hartuta, epaile lanak egiten ditugu.
Gai honek hezkuntzan egunerokoan duen garrantzia erakusteko baliabide edo proposamen adierazgarri hauek aipatuko ditut. Lehendabiziko biak emakumea eta gatazka lotzen ditu. Gainerakoak Hezkuntzarekin lotura duten baliabidek dira.
1.-
2.-https://conlaa.com/las-mujeres-en-la-resolucion-de-los-conflictos/
3.- Nafarroako Gobernuak Irakasleak gatazken kudeaketan trebatzeko GATAZKAK KONPONTZEKO ESTRATEGIAK
5.-
7.-
8.-
Hortaz, hauek ditugu erronka nagusiak:
- Ikastetxeko Bizikidetza Behatokiek genero-ikuspegia izatea eta hori kontuan izanik aritzea, erabakiak hartzea.
- Nahiz eta arauak ongi zehaztuta izan, zaintzaren etikaren haritik, bertze alderdi hauek ere kontuan hartu: testuingurua, elkar ardura, harremanak.
- Gatazken kudeaketan esku hartzea ez ikusiarena egin beharrean.
- Epaiketaren aurrean “Birziklapen” kontzeptua izatea gatazken trataeraren mamia. Birziklatzeak , bakoitza bere ahalmenekin, abiatu behar dugula lortu nahi duguna aurrera eramaten ahal izateko, erran nahi du. Eta hortik aurrera, beharrak identifikatuta, baliabide eta tresnak eskuratu beharko dira gatazken eraldaketa lortzeko.
- Espazioen eta denboren kudeaketa parekidetasunean oinarritzea, adibidez, patioetan jolas kooperatiboak sustatzen.
Aurreko ikastarokideek egindako posten artean Artaldetik atek partekaturikoa hauatu dut: Gatazka gu gara, bertan ageri den kortoa, Zubia, gogora ekarri didalako. Gatazka era positiboa eta negatiboaren kudeatzearen ondorioak erakusten ditu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina