Gatazken
inguruan informazioa biltzen, ikuspegi pedagogiko batetik gatazkaren inguruko bideotxo hau ulergarri
eta interesgarria izateaz gain, oso informazio baliotsua ematen digula iruditu eta
hemen konpartitzea okurritu zait.
Iazko
posten artean honekin
geratzen naiz, izan ere Paco Cascón-en ideiak pentsarazi eta hausnarrarazi dit,
erlazio eta taldearen nortasunaren inguruan. Gatazkak ebaztearen teknikak,
espazioak…hau da, nolalakotasunen inguruan, gizarte justuago eta bakean
oinarritutako mundu bat lortu ahal izateko.
Erronka
nagusiari dagokionean, nire ustez irakaslearen bitartekari lanari dagokio. Gatazkak
egunerokoan egotea normala da, oso ohikoa, eta askotan ez dugu jakiten nola
esku hartu. Nire ustez, haurrek hauek konpontzeko gaitasuna garatzen lagundu
behar diegu. Gure bitartekari lana da izatez zaila, izan ere, erantzuna eman
gabe jardun behar dugu hor, laguntzen baina beraiek beren baliabideekin
erantzuna edota emaitza bilatzeko gaitasuna lor dezaten zai. Baliabide
baliagarri bat uzten dut, inspiratzeko ideia moduan. Zamakola ikastetxeko “Adostokia”. Haurren arteko gatazkak
ebazteko espazio edo gune bat non batek ahoa duen, eta orduan du hitz egiteko
aukera, besteak belarria duen bitartean, entzuteko aukera eta betebeharra
izanik. Ondoren, rolak aldatzen dira, biak entzunak izan direla eta biek hitz
egin dutela sentituta. Ez al da ideia bikaina?
Bukatzeko,
Hik Hasiko artikulu
bat uzten dizuet, bizikidetza positiboaren inguruan, irakaslearen lana eta
hainbat dinamika proposatzen ditu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina