Iazko bi post aukeratu ditut:
bata maisazoerena GATAZKEN TRATAERA HEZKIDETZAILEA. Oso ondo
argudiatuta dago eta baliabideak ere interesgarriak dira. Leire Imazena ere
gustatu zait MINDFULNESSZENTROETAN: TRESNA OSASUNGARRIA. Oso aportazio baliagarria egiten du. Eskoletan
emozioak kontrolatzeko tresnak behar ditugu, emozio osasuntsuak sortzeko eta
negatiboak bideratzeko. Mindfulness gaur egun pil-pilean dago eta izan daiteke
tresna bat. Pentazitateak ere “sintonia” aportatzen du (Bizikasi ikasmaterialetan
agertzen da)
Gatazkak ondo ulertzeko izebergen eredua erabiltzea
egokia da.
Feminismoak hainbat ekarpen ematen ditu gatazken
trataeran. Hala nola: gatazketan inplikatutako pertsonek subjektu-kategoria
izatea; gatazkei irtenbidea emateko eskema guztiak (lehia, saihestea, etsipena,
lankidetza) kontuan izatea; hezkuntza eta heziketa kontzeptua aldatzea,
hezkidetzaz aritzea, garrantzia ematea adimen-garapenari zein emozio-garapenari
genero-zauria sendatzeko.
Gatazkei aurre egiteko kontuan hartu beharrekoak
dira: boterearen garapen partekatua izatea; egokiak ez diren jarrerak aldatzea
daukagunaz baliatuz, hau da, birziklatzea; aniztasuna kontuan izatea bai, baina
nahiz eta genero-kultura dela eta askotan, mutilek eta neskek behar eta interes
ezberdinak izan, ez dira denak onargarriak izan behar; eskubideak/betebeharrak,
pentsamenduak/emozioak indibidualtasuna/harremanak eta justizia/ zaintza.
Baliabide interesgarri eta gomendagarriak:
- Gipuzkoako Foru Aldundia Jaurlaritza.Adimen emozionala (3-18 urte)
- Umeekin lantzeko hainbat bideo:
Eta bukatzeko, nire ustez eskoletan lantzeko
erronkak:
- Hezkuntza komunitate osoaren kontzientziazioa eta formazioa, gatazken trataerarako kultura positiboa hedatzeko.
- Ikastetxeko praktika onen eta txarren diagnosia egitea.
- Curriculumean txertatzea gatazken trataerarako behar diren konpetentzien garapenerako edukiak: akordiotara heltzeko gaitasuna, komunikatzeko gaitasuna (ni-mezua, entzute aktiboa…), emozioak ulertzeko gaitasuna, “birziklapen” kontzeptua... Hori lortzeko hau da material gomendagarria GATAZKARENERALDAKETA: Lehen Hezkuntzarako Currikuluma.
- Banakako tutoretza, gatazka baten aurrean kontuan izatea alderdi pertsonalak, baina ahaztu gabe jendarte-egitura sexistek ere horretan izan dezaketen eragina.
- Partaidetzan elkarrekiko eraginkortasuna eta parte-hartze parekidea bermatzeko metodologia kooperatiboak erabiltzea.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina