Iazko sarreren artean Artaldetikat-en “Gatazka gu
gara” posta hautatu dut, eskaintzen dituen bideo interesgarriengatik,
tartean Paco Cascónen gatazken inguruko bideoa, eta Jule
Goikoetexearen ”Bakea ez
da existitzen, feminismoa bai” artikuluagatik.
Paco Cascónek hainbat gogoeta aurkezten ditu bere hitzaldian, tartean
“Gatazkak naturalak dira, biolentzia aldiz ez”. Batzuetan gatazkarik gabeko
mundu bat posible dela uste dugu, eskola ere hala izateko, arauez betetzen
dugu, baina kontziente izan behar gara, ez dela posible, beti egongo direla
interes edo behar desberdinak eta horiek lortzeko aukera ugari, gatazkak sortuko dituztenak. Baina gatazka
ezinbestekoa bada ere, berari ematen zaion erantzuna da modu eraikitzailean
jorratzen ikasi behar duguna. Horretarako hainbat trebetasun eta tresna erabiltzen
ikasi behar ditugu. Trebetasunen
artean, konfiantza eta errespetua lantzen ikasi behar dugu, taldeen kasuan talde
barruko harremanak landuz. Garrantzizkoa da ere, argi eta ondo espresatzen
ikastea, entzuketa aktiboa egitea eta erabakiak kontzentzuz hartzen jakitea.
Tresnei dagokionez, prebentzioa eta negoziazioa ezinbesteko
lanabesak dira eta beharrezkoa denerako bitartekaritzarako guneak edukitzeak,
behar diren denborak hartzen, akordioak lantzen,... lagunduko du.
Oraindik gatazka hitzak oso konnotazio negatiboa daukalako eta askotan
beldurra izaten dugulako gatazken aurrean, hezitzaileon
erronka, gatazken inguruan dugun irudi negatiboa gainditzea izan daiteke, modu
horretara beste era batera jokatzeko aukera izango dugu. Gatazketan ere ikasi
egin dezakegulako eta ikaskuntzaren elementu mesedegarri bihurtu. Ideia horrek,
gatazkak ikasleen artean harremanak mehatxatzen dituzten egoera bezala ikusi
ordez, irakatsi eta ikasteko prozesua aberasten duen ideia indartu dezake. Baina
honek, beste lanketa pertsonala exijitzen digu hezitzaileoi, formazioaz gain.
Nire partetik, hauek dira eskaini nahi ditudan baliabideak:
- MÉNDEZ, ROCÍO (2010). Resolución de conflictos en el aula: técnicas de negociación y comunicación. Revista digital para profesionales de la enseñanza, . https://www.feandalucia.ccoo.es/docu/p5sd7326.pdf. Oso modu xumean 6 orritan gatazken ezaugarriak eta aurre egiteko moduak azaltzen ditu. Bada tartean ideia interesgarria: ikasle bitartekariaren figura.
- Beste baliabide interesgarria, Harremanitz talde kooperatiboak eskaintzen duen Harremonak zerbitzua da. Urteak daramatzate harreman hezkidetzaileak eskoletan lantzen.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina