2016/10/21

Hezkidetza, berdintasunaz haratago

Nire inguru hurbilean hezkidetzari buruz galdetzean, ezjakintasuna nagusi zela ohartu nintzen; feminismoa, berdintasuna zein aniztasunarekin lotzen zuten. Egia da bai, ideiak ez doazela erabat oker, feminismoak azken finean, emakume eta gizonek eskubide eta aukera berdinak izatea defendatzen baitu. Hitz gutxitan, nolabaiteko, berdintasuna. Baina nire iritzi hezkidetzaren ideia haratago doa.

Hori dela eta, nire lagun baten erantzuna plazaratu nahi dizuet. Aitortu beharra daukat, erabat harritu ninduela erantzunak. Honela esan zidan: hezi,  hezteko modu bat, hezkuntza bide bat. Kide, parekotasuna, denok talde berdineko partaide.

Hor ohartu nintzen hitzaren indarraz, hein handi batean ederki definitu baitzuen esanahia. Hezkidetza, mundu ikuspegi berri bat da, hezkuntza ikuspegi berri bat; non pertsona guztien garapen integrala duen helburu. Norbanakoaren nortasun garapenari garrantzia ematen dio beraz, estereotipo kutsakorrak baztertuz. Beraz, berdintasunaz haratago doala esan daiteke, askatasunaz mintzo garela. Nor naizen eta zer izan nahi dudan erabakitzeko askatasunaz.


Aipaturikoa kontuan izanik, egia da bai hezkidetzarena ez dela nire inguruan erabat erroturik dagoen ideietariko bat. Hori dela eta, hurrengo lerroetan, berau lantzeko bost arrazoi nagusi azaleratuko ditut.  Lehena ezjakintasuna da; izan ere, behin hezkidetza munduan sarturik, gure aurreiritziak ezabatuko ditugu eta enpatiari ateak irekiko dizkiogu. Aniztasunaz gozatuz, indibidualtasunari garrantzia aitortuz. Bigarrena, hizkuntza da. Gure eguneroko diskurtsoetan  genero eta rolak oraindik oso erroturik daude, eta sarri oharkabean ateratzen zaizkigu, ez gara kontziente. Botere harremanak ere tamalez presente daude, eta horiek deuseztatzeko aukera eskaintzen du hezkidetzak. Askatasuna eza ere aipatu nahiko nuke; izan ere, sarri gainontzekoek esango dutenaren beldur gara,gainontzekoen feedbaken menpe bizi gara, gizarteak ezarritako eredua erreproduzitzen dugu itsu itsuan. Azkenik, nire inguruan hezkidetzaren presentzia nahiko nuke, gizarte hobe bat nahi dudalako.Pertsona moduan hasi eta haur askeak hezi nahi ditudalako. Bizitza oso laburra baita errepresio pean bizitzeko, goza dezagun elkarrekin.  

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina