→
Gaiari
buruzko gogoeta pertsonala egin nahi duzun formatua erabiliz edo
sekuentzia hau betez:
Aste
hasieran garbi nuen genero
identitatea eta genero adierazpena ez direla nahastu behar, askotan
suertatzen den bezala. Halaber, aste hasieran argi nuen
heteronormatibitatea, ikasi dugun era berean, desikasi ere egin
daitekeela, nahiz eta hau prozesu oso bat den.
Astean
zehar egindako ibilbidearen ondorioz konturatu naiz orientazio
sexuala eta erakarpena ere, neurri batean, gure inguruneak
erakutsitakoak direla: desira ere eraikuntza sozio-kulturala dela.
Aste hontan landu dugun bezala,
sexualitatea
ere eredu neoliberal eta patriarkaletik eratortzen den eredu
dikotomikoaren eraginpean dago: harreman koital heterosexuala.
Ugalketa du helburu nagusia eta honek markatuko du “ona” eta
“txarra” denaren arteko hierarkia: heterosexualitatea eta
sexualitate ugalkorra goiko partean izango direlarik.
Gai
honen inguruan buruatzen zaizkidan galderak eta zalantzak ez
dira gutxi. Izan ere, sexu orientazio batzuk ezagunak banituen ere
(homosexuala, heterosexuala
eta bisexuala, esaterako), konprobatu dut genero
identitate eta sexu-aukeraen etiketa
hauek errealitatean dagoen aniztasunarentzat ez direla nahikoa.
Hortik, berri hauek ikasi
ditut: asexuala, heteromalgua, homomalgua, pansexuala, omisexuala...
Errealitatea izendatzeko hitzak edukitzea beharrezkoa da, izendatzen
ez dena, ez baita existitzen. Baina halere, uste dut zailena etiketa
hauek guregan berpentsatzea dela. Eta ni, heterosexuala al naiz?
→ Iazko
posten artean, Itsasoren post honek deitu dit atentzioa, izan ere,
bertan aipatzen diren hainbat material oso interesgarriak iruditu
zaizkit. Esaterako, Bollera da bide bakarra ikus-entzunezkoa.
→
Sentsibilizaziorako
baliagarria izan daitezkeen
zenbait
material:
Amaia
Alvarez Uriaren esanetan sexualitateari buruzko diskurtsoek dogmak
sortu dituzte: dikotomia anatomikoak (arra/emea), genero-dikotomia
(gizon/emakume) eta genero-estereotipoak (maskulinoa/femeninoa).
Dikotomia anatomikoa hain da funtsezkoa, aurkitzen
ez denean sortu ere egiten dela (adibidez intersexualei sexu bat ala
bestea ezartzen diete, dogmara egokitu ahal izateko).
-
Pertsona transexualek egunerokotasunean topatzen dituzten zailtasunei buruzko laburmetrai bat:
-
Ikastaroan zehar identitatearen eraikuntza sozio-kulturalaz maiz aritu garenez, gure kulturatik pixkat urruntzen den kultura batean ematen ari diren aldaketa batzuk aipatu nahi nituzke: Japonen ematen ari den 'generorik gabeko Danshiak' mugimenduari buruzko bidio batzuk txertatu ditut, ea zer iruditzen zaizkizuen.Halere, atentzioa deitu didan zerbait zera izan da: ateratzen diren pertsonen gehiengoa, guztiak ez esatearren, cisgizonak dira. Bestalde, androginotasuna moda moduan aipatzen da, eta ez hainbeste norberaren sentitzeko moduan. Dena dela, modagatik izanik ere, norberaren identita anitzak bilatzea eta experimentatzeko balio badu, ez dago gaizki... Zer deritzozue?
Japongo genero gabeakDanshis sin genero
→ Astean
zehar ikusi dugun bezela, garrantzitsua
da genero-sistema binarioa hautsiko duten moldeak eraikitzea.
Horretarako hezkuntza afektibo-sexuala hezkidetzailea eskaini behar
diegu gure ikasleei.
Eremu
hezitzaileetan zein
jendartean
lantzeko erronkak:
- Sexu-genero sistema salatu eta gainditzea.
- Ikasle bakoitzaren errepika-ezintasuna askatasunean garatzeko eskubidea bermatzea.
- Norbere gorputza hobeto ezagutzea, aniztasuna errespetatuz eta gorputz eredu anitzak daudela zainduz.
- Tratu onetan oinarrituko diren harremanak eraikitzea, indarkeriarik gabekoak.
- Sexualitatea eta plazerra lotuta doazela erakustea.
- Heteronormatibitatearekin haustea, bestelako ereduak aurkeztuz.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina