Aste honetan zehar, heziketa afektibo sexual hezkidetzailea
izan dugu aztergai.
Aipatzekoa da, generoa eraikuntza soziokulturala den
bezalaxe, sexualitatea ere bada eraikuntza soziala. Izan ere, sistema
patriarkalak ugalkortasunera zuzendutako sexualitate- eredua sustatu eta indartzen
du eta kanpo dauden sexualitate- eredu anitzak ez normaltzat (sexualitate
ez-normatibotzat) hartzen ditu, horrela baztertuz. Beraz, sexualitate
ereduen (LGTBIQ+) ikusezin bihurtuko da eta ez da positiboki baloratuko.
Horrek, jendarte
heterosexuala sustatzen du; horrela, desira ugalketari zuzenki loturik eta ondorioz,
plazera koitoarekin. Koitoa harreman sexualen erdigunean jartzeak, gorputzaren
genitalizaziora garamatza. Gizonezkoen gorputza eta genitalak
erreferentziazkoak izango dira eta klitoria berriz, baztertua eta gutxiagotua.
Horren guztiaren ondorioz, boterezko harremanak sortuz.
Aste honetan aipagarria iruditu zaidan beste ideietako
bat, gaur egungo egoera da. Hau da, bizi garen gizartearen eraginez, neskek eta
mutilek genero- harremanak afektuen esparruan ere barneratu dituzte; eta
horrek, gizon askoren oldarkortasuna eta indarkeria sustatu ez ezik emakume
asko gizon beldurgarri horiek maitatzera eraman ditu. Harreman heterosexualetan neskak ez dute errez identifikatzen “mutil
gaiztoak”. Tamalgarria.
Iazko ikastarokideek egindako postei erreferentzia eginez, ondorengoa hautatu dut; http://hezkeh0506.blogspot.com.es/2016/02/heziketa-afektibo-sexualari-buruzko.html .
Erabat ados nago bertan plazaratzen diren ideiekin.
Gure jendarte moderno hauetan hipersexualizazioak eta
sexuaren ikusgarritasunak mutil gazteen prostituzio kontsumoaren igoera
ahalbideratzen duten bitartean, neskak sexu-objektibaziora daramatzate. Mutilek
ligatzeko “matxote” izan behar direla sinesten duten bitartean, neskek,
maitasun erromantikoaren tranparen biktimek, “basapiztia” “printze” bihurtzea
espero dute.
Edota
aipatzen duen ondorengo esteka ere oso interesgarria iruditu zait: http://ataria.eus/tolosaldea/1415626632533
Eremu hezitzailean zein jendartean hau guztia lantzeko erronkei dagokionez, ondoregoak
azpimarratu nahiko nituzke:
- Eskola komunitate osoaren sentsibilizazioa, prestakuntza eta konrposmisoa.
- Hitzek duten garrantziaz jabetu; hau da, sexualitateaz hitz egiteko unean kontuan hartu erabiltzen diren hitzak, espresioak.
- Sexu eta genero binarismoen (emakume-gizon, femenino-maskulina) deseraikitzea.
- Afektibitatearen garapen berdinkidea.
- Sexualitatea eta indarkeria bateraezinak direla ohartaraztea. Sexualitatea era osasuntsuan bizitzeko sexualitatearen inguruko mitoak deseraikitzea.
- Sexualitate anitzen diskurtsoa normalizatu. Heziketa afektibo sexuala aniztasunean heztea.
- Curriculumean (bai ezkutukoan zein agerikoan) hausnartzea. Material didaktikoetan aniztasunaren presentzia sustatzea.
Hitz gutxitan,
pertsonen, harreman eta bizitza modu desberdinen aniztasuna bistaratzea eta
normalizatzea; nor den moduan onartua sentitu eta bere afektibitatea eta sexualitatea
aske espresatzen bizi ahal izateko.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina