2019/01/19

Partaidetza parekidea bultzatzea merezi du

Iazko post-en artean izugarri gustatu zait Janire Itsaso Bilbao Timiraosena, izenburutik
hasita: Partekidetu. Hitz zinez ederra iruditu zait.

Gainera, oso esperientzia pertsonal mingarria partekatu zuen, horixe da nik benetan
miresten dudan zerbait, oso ausarta izen behar dela pertsona bat halako kontuak
idazteko. Nik, behintzat, ez daukat horrenbeste ausardia.

Horrez gain, nire ustetan ikastetxeetan asko landu behar ditugun kontuen inguruan
aritzen da: enpatia, adimen emozionala, trebetasun sozialak… baliabideak proposatuz
gainera.

Oso post balidoa iruditu zait.

Partaidetza parekidea lortu ahal izateko, segurtasun giroa taldean bermatzea
erabakigarria iruditzen zait. Horretarako ezinbestekoa dugu talde sortzea. Ez da zerbait
zientifikoa dena. Maisu-maistra batzuek berez halako giroa sortzeko gaitasuna dute,
beste batzuok, ordea ez.

Hala eta guztiz ere, zorioneko gaude. Izan ere, giro hori lortzeko zer landu behar den
badakigulako eta, gainera, baliabideak daude: talde kohesioa bermatu, adimen
emozionala landu, trebetasun sozialetan ikasleak trebatu behar ditugu. Honela
partaidetza parekidea lortzeko beharrezkoa den giroa sortu ahal izamgo dugu.

Bideo honetan, zenbait gomendio ematen dizkigute gelako giro egokia sortzeko. Hori bai,
hizkuntza zaindu beharko lukete, denbora guztian maskulinoa erabiltzen dute eta.



Esan bezala, nire usetan, partaidetza errazteko eman behar den lehenengo urratsa gelan
talde giroa sortzea da. Era honetan taldekideak seguru sentituko dira eta arazo barik
hartuko dute esku klaseko dinamika desberdinetan.

Honetarako, talde kohesio lantzea funtsezkoa da. Jarraian duzuen loturan Itziar
Matanzasek bai HH-rako, bai LHrako proposatzen dizkugun hainbat jolaren azalpena

Gainera, zerrenda horretan azaltzen diren jolas batzuk njola burutzen diren hurrengo
bideoan ikusi ahal izango duzue.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina