2019/01/13

DENBORAREN ETA ESPAZIAREN ERABILERA


GOAZEN
                  DENBORA  ETA ESPAZIOA
          ERALDATZERA
     BERDINTASUNEAN  ETA
                                PATIOETAN
                            HIRIETAN
                      KALEETAN  ETA
                             ESKOLETAN
               EMAKUMEEK ETA
                PERTSONA GUZTIEK
                                TOKIA IZAN DEZATEN
           BEREIZKETARIK GABE
           KONTZIENTZIA SORTUZ
                        KRITIKOTASUNA BULTZATUZ  ETA
                  GENERO IKUSPEGIA

        GURE BIZITZAN TXERTATUZ

Aurreko edizietako sarrera bat aukeratzerakoan, Garazi Esnaolarena aukeratu dut. Hasteko, asko gustatu zait tituloa: EGIN LEKUA, EMAN DENBORA eta bestetik, bere bizilekuaren egindako deskribapena, betaurreko moreekin ere, gustura irakurri dut.


Sentsibilizaziorako, bi irudi hauek nahiko adierazgarriak dira:
Ditugun patioak:

Nahi ditugun patioak
Irudiak artikulu batetik hartuta daude: Eskoletako jolastokiak eta genero-rolak : diseinuaren eragina genero nortasunaren eraikuntzan. Artikulua ideia interesgarri batzuk adierazten ditu, nik esaldi batekin geratuko nintzateke: "espazioa ez da neutroa, baldintzak ezartzen ditu eta pertsonen arteko elkarrekintza moldatzeko gaitasuna dauka". Artikuluan, Dinamarkako eskola bat aipatzen da erdu gisa, Skade.

Badago material bat, segurki ezaguna dena, baina nire ustez, aipatzekoa, batez ere espazioari dagozkion jarreretan eta ekintzetan esku hartzea egin nahi denean. Materiala Emaisia elkartea Urtxintxa eskolak eskaintzen du eta helburua balioetan oinarritutako astialdi hezitzailea bultzatzea da,jendartearen eraldaketa bermatzeko.



Garbi dago espazio fisikoaren eta denboraren kudeaketak harremanak baldintzatzen dituela eta sexuaren araberako botere  harremanak finkatzen dituela. Orduan, erronkarik nagusiena, berdintasunezko espazioak eta denborak definitzea da. Horretarako:

1.- Modu kontziente batean aritu behar gara. Ondorioz, espazio eta denboraren erabilera ez sexistari buruzko hausnarketa egin behar da.
2.- Errealitatearen etengabeko azterketa egin behar da (pentsaera kritikoa) eta espazioaren eta denboraren kudeaketa sexista gainditzeko estrategia eta tresnak bilatu behar dira.
3.- Aurrekoa lortzeko, formazioa beharrezkoa da, normaltzat hartzen dena apurtzeko eta genero ikuspegia eransteko.




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina