2020/12/13

EMAKUME PROTAGONISTA!

 

Aste honetako zuzeneko behaketa egiteko nire herrian fijatu naiz: Barakaldon.

Hauxe da nire behaketa: Emakumearen ohorez eskultura gutxi daude eta protagonismoa gizonak eramaten du.


https://issuu.com/cihma-luischoyaalmaraz/docs/kaldizkaria_03_web/107

Ondorengo emakumeak omenaldia jasaten dute:

Rosalía de Castro (17 zenb.) Clara Campoamoren bustua (4. Zenb. ), eta “emakumea” (11).

3 eskultura emakumeen omenez: Bata poetisa, bestea ezberdikerien kontrakoa eta sufragio unibertsaleko aktibista. Eta “emakumea”: emakumearen omenaldi orokorra.

Alde batetik, eta kokapenari buruz, hiru daude  auzoetan: San Bizenten 2 eta Artegabeitian 1. Zentroan ez daude kokatuta.

Beste aldetik, Barakaldon ezaguna dena Clara Campoamor da. Clara Campoamor Kultur egoitzako ondoan dagoelako. Beste biak, ez dira ezagunak. “Emakumea” ezkutatuta dago. Nik inoiz ez dut ikusi, baina 6 metrokoa bada. Kezkatzekoa bada, handia izanda… inork ez dakiela emakumea dela eta gainera ezkutatuta dago, jendea ez den pasatzen parke batean. Hauxe izan daiteke sexismoaren adibidea. Emakumeari ez-ikusiarena egiten zaio. Gizartean emakumearen protagonismoa islatzen dena.

Ia eskultura guztietan tradizionalki eremu maskulionoak islatzen dira: Industria, burdina, Altos Hornos… Eta Barakaldoko  eskulturarik ezagunena, kokapenagatik (Herriko Plazan), biluzik izateagatik, tamainagatik, gizona da. Eskultura Industriaren omenez egin zen, baina… Barakaldoko gizonaren protagonismoa luzatzen du.

Aste honetan emakumearen presentziaren paradigma aldaketaren beharra ikusi dut nire inguruan.

Nola hezitu gizartea? Kontua da Naturarekin eta orokorrean munduarekin gizakiok dugun harremana menderatzearena ez izatea, baizik eta berarekin orekan egon behar den partea garela ulertzea, bizitzaren parte bat, azken finean emakumeak gizartean dituzten zereginak, kokapenak, beharrak, desioak… kontuan izatea. Garrantzitsua da emakumeen presentzia bermatzea, baina baita aldi berean erreparatzea ere presentzia bermatzeko kontuan hartu beharrekoak eta horiek errealitatea interpretatzeko eta bestelako gizartea garatzeko suposatzen duten paradigma-aldaketa.

 Ondorengo bideoa esanguratsua iruditu zait konpartitzeko. Emakumearen presentzia kontuan izaten da eta emakume batzuen egoera salatzeko aldean ere kokatzen da. Bagaude oso ohituta telebistako iragarkiak ikusteko, baina zer ote dago atzetik?

 

Aurreko urteko blogeko ekarpenen artean Bego Burgoarena aukeratu dut bi emakume zientzialariei buruz idatzi zuelako:https://hezkeh0506.blogspot.com/2019/12/emakume-handi-baten-atzean-ez-dago.html

 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina