2021/01/23

GUZTION PARTAIDETZA

Hezkidetzarako partaidetza-bidea hausnartzen  egon gara aste honetan. Gaiak aukera eman digu hainbat gauzatan pentsatzeko: prozesua dela, parte hartzeko trebetasunak eta modu egokiak daudela, pertsonen ahalmena, jakin eta nahia daudela abian;  parte-hartzeko oztopoak ere badaudela gizartean zein hezkuntzan;  irakasten denaren hezkidetzazko izaera bermatzeaz eta partaidetza justua izateko estrategiak eta zainketaz aritu gara.

Maider Berrioren blog sarrera aukeratu dut bere ideario-irudi horrekin bat natorrelako. Gainera partaidetza kolektiboari buruz hitz egiten du eta gizartean partaidetza horizontala  ere erdigunean jartzen du eta.

https://hezkeh0506.blogspot.com/2020/01/parte-hartzearen-garrantzia.html

Egon naiz pentsatan partaidetza justua bermatzeaz. Gehinetan gure motxilan daramagun guztiak ez digu uzten bermatzen ; beraz, hezkidetza-ekintzak konszienteki egin beharko genituzke. Ezin da deskantsatu hezkidetzan-berditasunean eskoletako partaidetzan. Ezta begiratu beste leku batera ere.   

Partaidetzako konzeptuaren hainbat ideia erabili dut hitzen zopa egiteko. Agian mugitzen badugu bakoitzaren ardura… bultza dezakegu parte-hartze-prozesua.

Hezkuntza sisteman gauzatzeko estrategiak  erabil ditzakegu: ilusioak, interesak eta beharrak jakiteko denbora eta uneak eman behar dizkiegu ikasleei horretaz pentsatzeko eta komunikatzeko. Beraz, benetako denbora eta espazioak eman beharko ditugu halakoak konpartitzeko. Eguneroko edo asteko asanbladan taldeko kide bakoitzako nahiak ezagutzeko elkartu eta elkartrukatzeko aukera ona da.

Umeen partaidetzarekin egindako “Los objetivos de desarrollo sostenible” bideoa ipini dut. Umeek ere gizarte honetako partaide aktiboak izan daitezken adibide argia.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina