2021/01/21

Gizarteak askatasuna, begirada eta entzumena garatu behar du

 


Nolakoa da emakumearen izakera? Bakarrik 12 Hitz idatzi ditut.

Historian zehar, hainbat arlo desberdinetan, emakumearen partaidetza aztertzen baldin badugu, zein izan da gure partaidetza politika, ekonomia, kirola,…arloan?

Gaur egunean ere emakumea atzetik doa eta bere ahaleginak eta emaitzak nabariak izan behar dira kontutan izateko.

Gizonekin konparatzen baldin badugu, hainbat lanpostuetan (erizaintza, dendari, garbitzaile, hezkuntza, zaharren egoitzetan, abegi zentroetan,…) emakumeen parte hartzea nabariagoa dela ikusi dezakegu. Hau da, gizartean zaintzarekin erlazionatutako lanpostuak emakumearekin lotuta daude eta horrela bultzatzen ete indartzen da. Emakumeok hain barneratuta daukagu paper hori, guk ere bultzatu egiten dugula. Zaintzaren eginbeharra eta jarrera hausnartzen baldin badut, laguntza, gogortasuna, pazientzia, enpatia,… datorkit burura, baina gizartearen patriarkala dela kontutan izanik hauxe ere datorkit: pasibitatea, sumisioa, esanekotasuna, ahulezia, esnekotasuna, …

Zientzia eta Teknologia munduan, aldiz, guztiz kontrakoa gertatzen da. Aktibitatea, erabaki funtsezkoak eta garrantzitsuak, asmatzailea, eraikitzailea,…datorkit burura. Inork ez du pentsatzen lan pasiboa, sumisoa,… denik. Hurrengo bideoan ikusi dezakegun bezala, gizartearen patriarkatua nabaria da eta hainbat arlo desberdinetan emakumearen presentzia eta onarpena oso eskasa da





Hurrengo bideoan ere, ikusi dezakegun bezala, gizarte patriarkatu honek eragin haundia dauka lanbide heziketako munduan. Oso nabaria da industria eta teknologia mundua gizonentzat bideratuta dagoela eta zaintza mundua, aldiz, emakumeei bideratuta dago.

Lanbide Heziketan %7 soilik dira emakumeak. Azken datu horrek kezka sortzen du industriaren sektorean ikasleen %90 inguru dagoelako eta emakumeen presentzia ia ez dagoelako.

 


Debie Stearling ingeniaria da eta bideo honetan gainditu behar izan dituen zailtasunak aipatzeaz gain, neskak ingeniaritza ikastera animatzeko sortu duen jostailua aurkezten digu.





Gaur egun gizarteak inposatzen dituen desberdintasunak hain nabariak dira, hauek oso agerian daudela. 

Ingeniaritzako ikasle batek gutun batean azaltzen du zergatik ez diren berdinak bere gelako neska-mutilak. Ingeneria Mecanica-kko ikasle batek sinatutako testuak sexismoaren Gaia jorratzen du karrera tekniko edo zientifikoetan.

Ingeniaritzako ikasle baten gutuna

 

Gipuzkoako emakume talde batek ASPEGIk, Gipuzkoako Emakume Enpresari, Profesional eta Zuzendarien Elkarteak, izenan daramatzan emakume taldeen lotura kate eta erakunde ordezkari izan nahi du, hauen interesen babesa, ordezkaritza eta sustapenean lan eginez, bai eta enpresa, lanbide eta gizarte arloen garapen eta leihakortasunean.

Helburua berdintasunezko eta zuzenagoa den gizarte bat lortzen laguntzea da, hortarako gure ekintza eta eragin esparrua gero eta gehiago zabalduaz.

 Gomendioen gida

Emakumeen partaidetzarekin jarraituz, Gipuzkoako Foru Aldundian Emakumeen parte hartze politikoaren inguruko hausnarketa oso interesgarria iruditzen zait. Hemen, mugimendu feministako eta instituzioan lan egiten duten berdintasun adituen eskutik jasotako lana oso aberatsa dela iruditzen zait.




https://www.donostia.eus/info/ciudadano/igualdad_asociaciones.nsf/fwHome?ReadForm&idioma=eus&id=A374066378624

Partaidetzak estrategia zehatzak behar ditu (harreman berriak, genero-bazterkeriak baztertu, guztien ametsak kontuan hartu, gatazken trataera integrala lantzea).



Egungo gizartean partaidetza handiago eskatzen ari da, baina pertsonok beti ez gaude edozein unetan parte hartzeko. Horregatik Equipo Clavesek (1994) hiru jarduera-ildo zehaztu ditu: parte hartzen jakitea, parte hartu ahal izatea eta parte hartu nahi izatea.


 1.    Parte-hartu ahal izatea. Parte-hartzeko aukera eta denbora eman behar zaie.

2.    Parte-hartzen jakitea. Ikastetxeetan ikasleei parte-hartzen irakatsi behar zaie. Prozesu hori txikitatik hasi behar da bere inguru hurbiletik hasiz, haien beharretan, interesetan eta nahietan oinarrituz.

3.    Parte-hartu nahi izatea. Gizakia jaiotzen den unetik subjetu aktiboa da eta entzun behar zaie. Jaio diren unetik badaukate zer esan, zer egin, iritzia emateko gaitasuna eta eskubidea. Gu gara begirada eta entzumena garatu behar dugunok.




Aurreko edizioetako aportazioetaik bat aukeratzekotan Bego Mentxakarena adieraziko nuke. Hainbat proposamen batu dituelako leku desbedinetatik (Bizenteren lumak, entzumen aktiboak lantzeko ekimenak eta abar).
hezkeh0506.blogspot.com/2016/01/emakumeen-partaidetza-partaidetza.html



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina